,
Artis Korea

T.O.P Big Bang Akan Jelajah Luar Angkasa Dalam Projek #dearMoon

Maliah Surip
07/12/2022
14:52 MYT
Menjelajah ke luar angkasa menjadi impian banyak orang. Salah satunya adalah pesohor seni Korea Selatan, T.O.P Big Bang.
Tidak bersendirian, T.O.P sebenarnya akan menjelajah luar angkasa bersama usahawan kaya yang juga pengumpul karya seni dari Jepun, Yusaku Maezawa, lapor AllKPop.
Mereka dilaporkan akan ke luar angkasa pada 2023 dalam rangka projek Maezawa bertajuk #dearMoon. Maezawa dan rapper itu akan disertai dengan enam orang lainnya dalam projek kerjasama dengan Elon Musk, SpaceX.
Meskipun belum ada kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh kedua dua figura ini, namun laporan yang dikeluarkan membuat banyak peminat teruja sekaligus mengucapkan selamat di atas projek yang akan berlaku tahun depan itu,
Terdahulu, Maezawa memberitahu dia akan membawa tujuh orang individu berpengaruh, berbakat dan dapat memberi kontribusi kepada manusia.
Menerusi akaun Twitternya, Maezawa mencuit dia mempunyai pengumuman penting yang akan disampaikan pada 8 Disember ini.
"Saya akan membuat pengumuman besar tentang luar angkasa sekitar tengah hari tanggal 8 Desember,” tulis Maezawa.
Maezawa pertama kali mengumumkan dirinya akan ke luar angkasa bersama SpaceX Starship pada 2018. Dia akan menjadi penumpang komersial pertama yang terbang melintas Bulan.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Artis

Pelakon Korea Selatan Dipenjara Setahun Atas Kesalahan Dadah

gempak
03/09/2024
17:55 MYT
Pelakon Yoo Ah-in dijatuhi hukuman penjara setahun pada Selasa (3 Sept) kerana kerap menyalahgunakan dadah terlarang dan ditahan serta-merta, lapor Agensi Berita Yonhap.
Berita

Satu Lagi Pesawat MAS Terpaksa Berpatah Balik

gempak
02/09/2024
04:15 MYT
Sebuah lagi pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) ke Seoul, Korea Selatan dipercayai mengalami masalah teknikal sehingga terpaksa berpatah balik ke Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada Ahad malam.
Sukan

Olimpik Paris 2024: Penembak Sensasi Korea Selatan Rebah Ketika Diwawancara

gempak
09/08/2024
07:24 MYT
Kim Ye Ji rebah ketika sesi sidang akhbar
Hiburan

Kugiran Masdo Mendunia! Kali Ini Jayakan Festival Muzik Di Mongolia & Korea Selatan

gempak
17/07/2024
15:55 MYT
Selepas sambutan memberangsangkan di beberapa wilayah di Indonesia seperti Bandung, Jakarta, Yogyakarta dan Bali pada Mei dan Jun lalu, Kugiran Masdo melebarkan sayap mereka dengan bermain di festival muzik di Mongolia dan Korea Selatan.
Hiburan

Selain Mahalini, Rizky Febian Juga Ikut Buat Pembedahan Hidung

gempak
08/07/2024
00:55 MYT
Penampilan baharu penyanyi Indonesia, Mahalani Raharja di Funtastic Day 2024 yang berlangsung pada malam Sabtu meraih perhatian ramai.