The Sun melaporkan Ed Sheeran dan tunangannya, Cherry Seaborn resmi berkahwin dalam sebuah majelis yang cukup sederhana.

Mereka malah telah berkahwin menjelang sambutan Krismas 2018. Itu bermakna, Sheeran dan kekasihnya sejak zaman persekolahan itu telah bergelar suami istri sekitar dua bulan.

Rahasia perkahwinan mereka akhirnya dibocorkan satu sumber.

“Sheeran berkahwin beberapa hari sebelum Krismas. Ia hanya sebuah majelis yang sangat ringkas. Hanya ada sekitar 40 orang yaitu kerabat terdekat, sahabat dari sekolah lamanya dan sang pendeta," ungkap sumber tersebut.


Perkahwinan mereka yang berlangsung di Suffolk itu juga tidak dihadiri bintang tenar seperti Taylor Swift atau perwakilan dari syarikat rakaman bahkan sesiapa musisi lainnya.

"Adalah sesuatu yang hebat apabila seorang pesohor sepertinya hanya mau melakukan dan menikmati sebuah majelis perkahwinan yang kecil dan sederhana.

"Keduanya nggak ingin membuat keributan. Mereka hanya ingin sesuatu yang bisa dinikmati sendiri.

"Seaborn hanya inginkan sebuah pernikahan yang intim tanpa keributan," imbuh sumber yang sama lagi.



Biar telah menggelar majelis perkahwinan penuh sakral, pelantun Shape of You dan pemain hoki itu dikabarkan sedang merencana sebuah parti dan menjemput sahabat dari industri hiburan dan yang lainnya.

"Dia merencana sebuah majelis dalam stail festival. Akan ada acara nyanyian dan dansa," kata sumber tersebut.

Sheeran, 28, dan Seaborn, 26, telah bertunangan sejak tahun 2017.

Sumber: The Sun
Instagram: Ed Sheeran

Oleh: Maliah Surip