Tidak ada yang lebih besar selain pengiktirafan Model of The Year 2018 yang dimenangkan oleh Kaia Gerber dalam ajang British Fashion Awards 2018 yang berlangsung malam Isnin (semalam).

Masakan tidak, pada usia yang masih belia iaitu 17 tahun, dia berjaya menggondol anugerah besar itu.

Namun itu bukan satu kejutan karena karier anak supermodel Cindy Crawford dan Randy Gerber itu memang sudah bersinar sejak dia pertama kali menjadi wajah Marc Jacobs Beauty, menjadi andalan banyak merek bergengsi tinggi dan sukses di pentas catwalk.


(Kaia meraikan kemenangannya sebagai Model of The Year 2018 bersama keluarga. Dari kiri, bapanya, Randy Gerber, ibu, Cindy Crawford dan abang, Presley Gerber.)

Selain kemenangannya, ajang yang berlangsung dengan meriah di The Royal Opera Hall, London malam Isnin lalu menjadi hangat dengan kehadiran taburan bintang dan model yang hadir.

Ini termasuklah kemunculan The Duchess of Sussex, Meghan Markle yang seperti memecah tradisi istana apabila hadir dan memberi kejutan kepada khalayak apabila menjadi pemberi tropi kepada pereka busana perkahwinannya, Clare Waight Keller dari Givenchy yang diiktiraf sebagai British Womenswear Designer of the Year 2018.

Walaupun hanya memakai gaun hitam one shoulder dari Givenchy, kehadiran wanita berusia 37 tahun itu menjadi tumpuan kerana Meghan kini hamil anak sulungnya bersama Prince Harry.


(Meghan Markle anggun dalam busana rekaan Clare Waight Keller dari Givenchy.)



(David dan Victoria Beckham memakai busana jenama mereka sendiri.)

Awak media juga tidak melepaskan kehadiran pasangan David dan Victoria Beckham yang sentiasa stylish saat hadir ke ajang tersebut.



(Rita Ora memakai Prada.)


(Rosie Huntington-Whiteley dalam Givenchy.)


Sumber: Harpaar Bazaar, Vogue UK
Gambar: Getty Images

Oleh: Maliah Surip