Nusantara

Pemakaman Goo Hara Secara Privat, Penggemar Tetap Diberi Kesempatan Beri Penghormatan Terakhir

Gempak ID
25/11/2019
02:31 MYT
Kematian Goo Hara pada Minggu (24/11/2019) yang ditemui tewas di kediamannya di Cheongdam dong masih menyisakan kejutan dan kedukaan mendalam buat kerabat dan penggemarnya.
Lantaran itu pihak agensinya, Production Ogi mempertimbangkan agar pemakaman perempuan berusia 28 tahun itu dilakukan secara privat.
"Kami telah merencanakan pemakamannya secara privat. Namun, kami juga harus berkonsultasi dengan orang tua Hara dan semua yang masih berduka," ungkap agensi tersebut dalam pernyataannya seperti yang dilansir dari Soompi pada Senin (25/11/2019).
Agensi juga menyatakan menyediakan ruang khusus buat media dan penggemar melayat dan memberi penghormatan terakhir kepada mendiang.
"Media massa dan penggemar bisa memberi penghormatan terakhir buat mendiang di Hall 1 di St. mary's Funeral Hall di Gangnam District bermula sore ini sehingga tengah malam 27/11/2019," kata agensi.
Sementara itu, keluarga dan rakan terdekat memberi penghormatan terakhir mereka buat mantan personil band Kara ini di Rumah Duka Yonseo Severance Hospital.
"Ini adalah khusus buat keluarga dan diselenggara secara privat. Sekali lagi kami mengungkapkan rasa duka cita yang sangat mendalam," lanjut agensi.
Sehingga kini pihak kepolisian masih menyelidiki punca kematian Hara yang dikabarkan pernah melakukan upaya bunuh diri pada Mei lalu.
Kredit Foto: Soompi
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Hilang Arah Selepas Ditamatkan Perkhidmatan Di Stesen Radio, Fizie Pernah Terfikir Nak Akhiri Nyawa Sendiri - “Aku Hampir Terjun, Nasib Baik Allah Hantar…”

gempak
19/07/2024
00:55 MYT
Penyampai radio Fizie tidak menyangka segala pengorbanan dan komitmen yang diberikan sepenuhnya kepada kerja selama 10 tahun tidak dihargai apabila dia diberhentikan serta merta di sebuah stesen radio pada Julai 2021.
Viral

Pilih Hotel Mewah Di Bangkok, Enggan Staf Bancuh Teh, Wanita Racun 5 Rakan Sebelum Bunuh Diri

gempak
18/07/2024
18:40 MYT
Seorang wanita berusia 56 tahun ditemui maut bersama lima rakan di bilik sebuah hotel mewah di Bangkok, Thailand dalam satu insiden yang menggemparkan.
Viral

Bengang Dengan Kekasih, Influencer Bunuh Diri Sewaktu Bersiaran Secara Langsung

gempak
17/04/2024
15:54 MYT
Seorang influencer muda dari Indonesia, Meli Joker mengejutkan pengikutnya apabila melakukan aksi bunuh diri sewaktu bersiaran langsung di akaun Instagramnya beberapa hari lalu.
Hiburan

Dibuli Lepas Kekasih Mati, Penyanyi Nathan Ngai Buat Cubaan Bun*h Diri

gempak
23/03/2024
12:43 MYT
Penyanyi Hong Kong, Nathan Ngai hampir berjaya melakukan aksi bunuh diri jika rakannya tidak bertindak pantas.
Viral

Usahawan Rugi RM2 Juta, Kena 'Tikam' Kawan Baik! - "Saya Murung, Susut 20Kg, Hampir Bunuh Diri Sebab Stress"

gempak
23/03/2024
05:36 MYT
Ezan Ithnin yang hampir membunuh diri akibat tertekan ditipu oleh rakan baik sendiri.