Siri 'VS' oleh SK-II STUDIO adalah koleksi enam filem animasi berdasarkan pengalaman hidup enam atlet Olimpik — Simone Biles, ahli gimnasium yang paling banyak menggegarkan dunia, LiuXiang, perenang rekod dunia, Ishikawa Kasumi, pemain tenis meja dan dua - pemenang pingat Olimpik, Ayaka Takahashi dan Misaki Matsutomo, duo badminton dan pemenang pingat emas Olimpik, Mahina Maeda, surfer dan Hinotori Nippon1, pasukan Bola Tampar Jepun.


Mereka masing-masing meneroka maksud mengenggam takdir di tangan mereka sendiri, juga bagaimana mengatasi tekanan masyarakat yang sering mahu menentukan bagaimana seseorang idola itu harus kelihatan di mata mereka? Mereka rata-rata mahu idola itu bertindak menjadi sempurna.


Setiap filem dalam Siri ‘VS’ oleh SK-II STUDIO meneroka pelbagai aspek tekanan masyarakat yang dialami oleh wanita: Troll. Tekanan. Obsesi Imej. Peraturan. Batasan. Mindsets Seperti Mesin. Dihidupkan dalam bentuk "binatang pelik" atau "kaiju" dalam bahasa Jepun, setiap "kaiju" menerangkan ‘rasukan’ dalaman setiap diri atlet yang pasti kalah dalam mengejar nasib mereka.


Gabungan animasi dan aksi langsung siri ‘VS’ ini merangkumi pelbagai genre termasuk sci-fi, fantasi, aksi dan sukan. Setiap episod bebas, dengan alam semesta dan gaya tersendiri, menampilkan karya dari studio animasi pemenang anugerah — Imaginary Forces, Passion Pictures, Platige Image dan C3 dan muzik asli dari penyanyi-penulis lagu seperti John Legend dan Lexie Liu.


Siri ‘VS’ dilancarkan di seluruh dunia pada 1 Mei 2021 dengan tayangan perdana global di Hainan, China bersama debut sebuah kedai pop-up runcit sosial yang mengasyikkan di Pusat Beli-Belah Bebas Cukai Haitang Bay Sanya dengan kerjasama China Duty Free Group.


Ini bukan kali pertama SK-II memasuki wilayah yang belum dimanfaatkan. Berikutan drama perdana jenama "The Center Lane" oleh pengarah pemenang anugerah Hirokazu Koreeda yang memaparkan kisah inspirasi tentang kepulangan perenang Ikee Rikako ke renang yang kompetitif, jenama penjagaan kulit global sekali lagi mengubah dirinya menjadi studio produksi filem, menggabungkan hiburan dengan tujuan di alam semesta #CHANGEDESTINY.


Ini menunjukkan, sekali lagi, penceritaan dengan tujuan dapat dilakukan dengan cara yang sama sekali tidak dijangka. SK-II juga akan menambah dana #CHANGEDESTINY, menyumbang $1 untuk setiap tontonan yang terdapat pada setiap filem SK-II STUDIO untuk menyokong wanita dalam mengejar nasib mereka untuk mencipta perubahan positif sebagai sebahagian daripada tujuan jenamanya tahun ini.


Jumlah sumbangan untuk dana #CHANGEDESTINY akan dibatasi pada $ 500,000 USD. Organisasi yang mengambil bahagian akan diumumkan di kemudian hari.


“#CHANGEDESTINY adalah objektif jenama kami di SK-II. Selama bertahun-tahun, kami telah meraikan bagaimana takdir bukanlah masalah kebetulan, tetapi masalah pilihan melalui kisah-kisah wanita yang berani di seluruh dunia. Tahun ini, kami ingin meningkatkan dan memantapkan komitmen kami terhadap tujuan jenama kami itu," kongsi Sandeep Seth, Ketua Pegawai Eksekutif, Global SK-II.




Ayaka Takahashi & Misaki Matsutomo




Hinotori Nippon




Ishikawa Kasumi




Liu Xiang




Mahina Maeda




Simone Biles