Sarungan Adi Busana Rizman Ruzaini Bertinta 300,000 Kristal


Menggunakan hampir 300,000 kristal yang ditinta di seluruh gaun adi busana Francisca, membuatkan penampilannya di pertandingan Miss Unviverse baru-baru ini mencuri tumpuan. Menurut perekanya, mereka mengambil masa lebih enam bulan untuk menyiapkan persalinan mewah itu.


Gaun monokromatik ombre ini direka pada September 2020 selepas Francisca dimahkotakan sebagai Miss Universe Malaysia. Mengadaptasi kisah kisah dongeng Puteri Santubong yang gemar menenun kain dan mempunyai pekerti murni sebersih hatinya. Baginda puteri telah disumpah menjadi gunung ikonik di Sarawak setelah berlakunya pergelutan bersama Puteri Sejinjang.


Mengambil kira semua elemen itu, Rizman Ruzaini turut mengekalkan siluet sleek dan demure pada gaun malam ini sementelah ratu kita mempunyai aura eksotik yang unik dan cukup tersendiri. Rizman Ruzaini percaya mampu menonjolkan aura dan pesonanya dalam persalinan itu. Keluhuran budi dan ketajaman mindanya pasti menyerap masuk ke dalam setiap posisi busanan ini digayakan, persis roh dan semangat Santubong yang dibawa dari guunung di Borneo ke Universe.


Bunga Terung menjadi elemen Borneo utama yang disuntik kala melakar corak ulangan cacahan bersama siluet jam pasir pada gaun bustier adorned yang dijahit tangan menggunakan perincian manik ombre hasil karya artisan Rizman Ruzaini melengkapi setiap incin dan lekuk potongan ratu kita.







Pakaian Malam Buat Miss Universe Malaysia 2020


Biru Ombre menjadi palet warna pilihan Rizman Ruzaini untuk gaun malam Francisca Luhong James pada pertandingan Miss Universe baru-baru ini. Setelah tiga kali mengolah rekaan ini, akhirnya mereka berpuas hati dengan hasilan akhir ini. Potongannya nan anggun, demure dan klasik membawanya dari Borneo ke Universe!


Diilhamkan daripada kisah rakyat Puteri Sejinjang yang disumpah berubah menjadi pulau. Setiap karya seni buatan tangan mewakili harta karun yang rumit di bawah kedalaman lautan. Mengekalkan potongan siluet jam pasir dengan belahan kain tinggi paras paha mengiringi langkah Francisca lebih sensual dan berkarisma. Hiasan perak ini berkilau cerah lambang imejan Miss Universe Malaysia kita yang melangkah di persada pentas berprestij penuh gemilang.




A post shared by rizmanruzaini (@rizmanruzaini)