,
Read

Dah Pilih Baju Raya Ke? — 25 Baju Raya Selebriti Boleh Jadi Inspirasi Tahun Ini

Public Anonymous User
24/05/2019
03:07 MYT
Oleh: Afiza Kamarulzaman
Tema: Dokoh
Majlis: Tayangan Perdana Program Astro 2019
1. Fauziah Latiff
Gaya klasik Kak Gee menyerlahkan kewanitaan Melayu aslinya. Kebarung yang disarungkan itu dari tajaan Zang by Shafiqah yang dipadankan sama kain batik dan dokoh tiga tingkat dan lengkap bergelang kaki tembaga.

Kredit foto: InTrend Malaysia

2. Farah Nabila
Mengenakan kebaya moden yang diberi nama Nabiela rona emas krim daripada kolaborasi Altelia Amani X Starvilion. Daripada material kain brocade menjadikannya terletak cantik pada tubuh.
3. Sharifah Shahora
Pelakon senior ini mengenakan kebaya pendek rona ungu pekat yang katanya pemberian kawan baiknya, Anne Abdullah dari RCKW. Sederhana dengan padanan dokoh dan subang bulat.

Sharifah Shahora

Kredit foto: InTrend Malaysia

4. Hani Fadzil
Penyampai ERA, Hani memilih kebaya jarang padanan kain batik yang dibeli dari Bali. Baju kebaya dibeli siap jahit manakala kain batik lepas ditempah jahit di sini. Katanya, menambahkan elemen retro cermin mata bujur digayakan.

Hani

Kredit foto: InTrend Malaysia

5. Awal Ashaari
Tak tampan bukan Awal lah. Menggayakan baju Melayu jakel bercekak musang dengan dokoh sebagai butangnya dan samping ikatan kembung yang sajak buat Awal sebagai pengacara majlis malam itu.
6. Azira Shafinaz
Buat host InTrend Instaraya ini, dia memilih persalinan biru putih ala cetak porcelain daripada Alia Bastamam. Manakala dandanan rambut daripada Monica dan solekan oleh Ahmad Dhani.
7. Ain Edruce
Katanya, “tak tahu pula ada tema” tapi tetap cantik dengan busana kundang berlisu ombak daripada Wanpa. Daripada koleksi tahun lepas yang masih kelihatan segar digayakan bersama aksesori Lovisa.

ain

Kredit foto: InTrend Malaysia

8. Shiha Zikir
Tanpa tajaan, dari atas ke hujung kaki, sendirian berhad katanya. Gaya kasual untuk Raya, mengapa tidak? Kardigan panjang bersama seluar longgar warna merah jambu senada, tampak manis saja.

sihah

Kredit foto: InTrend Malaysia

9. Nadya Syahera
Membeli dia untuk busananya malam itu. Kebaya moden bersekuin daripada Ikhwan Mohamad. Tampak feminin dalam salutan rona dusty pink dan tudung bawal yang diikat simple.
10. Keluarga Azad
Inspirasi baju keluarga, boleh tengok gaya mereka ini. Eira Syazira memilih kebaya songket daripada Azura Couture dan solekan oleh Schanool Diva. Si kecil, Amarra turut menggayakan gaun Azura Couture manakala Pak Azad berbaju Melayu daripada Rizman Ruzaini.
11. Amelina
Kak Long nampak klasik dengan kurung cekak musang daripada Kebarung Nenda rona mustard. Untuk tampil menyerlah, Kak Long menempah solekan daripada Jijie Zainal.
12. Atikah Suhaime
Memilih tampil minimalis dengan kurung moden rona krim potongan ringkas daripada Primavalet. Solekan juga natural. Orang dah cantik, pakai simple pun nampak cantik, kan?

atikah

Kredit foto: InTrend Malaysia

13. Noryn Aziz
Bergemerlapan penampilan Raya Noryn dengan gaun jemeki daripada Farah Khan yang dipadankan dengan jaket labuh. Untuk menyuntik elemen klasik, kerongsang tradisi menghiasi pinggir dada.

noryn

Kredit foto: InTrend Malaysia

14. Ruhainies
Menurut si cantik comel ini, gayanya malam itu boleh terus dibawa solat Tarawih! Berjubah hitam kosong dengan sedikit perincian emas di leher dan hujung lengan. Solekan lebih gah dengan kemasan glitters.

Ruhainis

Kredit foto: InTrend Malaysia

15. Syamel
Memilih baju Melayu cekak musang lengkap bersongkok dan bersamping songket. Nampak sajak samping itu digayakan dengan ikatan lingkup.
16. Ernie Zakri
Penyanyi bersuara lunak ini mengenakan kurung moden Catrina daripada Mek Kembang Cotton dengan motif bunga menegak yang buat dia tampil lebih langsing dan tinggi.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video