Musim luruh/sejuk2021 kembali menjengah industri fesyen dengan pelbagai lakaran dan adaptasi menarik. Walau masih diresahi pandemik, pereka fesyen serata dunia tetap menterjermahkan ilham terkini memenuhi kehendak stailista meraikan gaya dan OOTD!


Uniqlo antara yang yang sedang rancak mengenegahkan koleksi dan kolaborasi dengan pelbagai pereka terkena dunia untuk himpunan terkini musim luruh/sejuk tahun ini. Awal bulan Ogos 2021, Uniqlo telah melancarkan seleksi musim luruh/sejuk mereka yang bertemakan ‘Future Forward’.


Direka oleh Pengarah Artistik Christophe Lemaire dan pasukan R&D UNIQLO di Paris, barisan ini mempersembahkan pakaian semasa juga masa depan. Gaya buat wanita, lelaki dan kanak-kanak diilhamkan dengan mengambilkira setiap aspek kehidupan seharian.


Kehalusan dan ciri lapisan dalam helaian serbaguna sesuai untuk bersantai di rumah, berulang-alik ke tempat kerja, beriadah dan bersiar di taman. Bersama perincian praktikal dan polos, ia memberikan gaya moden yang sederhana dengan warna natural diilhamkan daripada alam dan aksen yang terang dalam palet yang harmoni juga menenangkan.





Masa Depan Maju Ke Depan


Stail wanita musim ini menumpukan pada keanggunan minimalis yang diselitkan bersama gaya praktikal. Lapisan lembut dan serba boleh menjadikan pakaian harian, mulai dari sweater rajutan kasual hingga jaket kemeja denim yang bergaya.


Siluet lelaki dilukis menerusi gaya klasik, dengan bentuk yang clean dan santai seperti lapisan A-line, mid-length, single-breasted yang bagus untuk perjalanan dan jaket sut kasual dalam flanel yang mudah dijaga.


Antara rekaan baru musim ini adalah stoking dengan teknologi HEATTECH tambahan untuk memastikan anda sentiasa hangat. Stoking tinggi chunky untuk wanita dan lelaki sangat sesuai dibawa bersantai di rumah atau di luar. Stoking kaus kaki lutut bertali nipis wanita menambah gaya pada penampilan anda.

Jaket Daur Ulang Dikemas kini dengan keadaan baru. UNIQLO menginovasi barang berharga dan mengitar semula kain daripada pakaian yang digemari. Pasukan Paris kemudian mengembangkan kain baru dengan kira-kira 40% nilon kitar semula.


Seiring dengan reka bentuk, kelestarian menjadi pertimbangan utama. UNIQLO memfokuskan pada kualiti untuk umur panjang pakaian dan fleksibiliti untuk pelbagai kegunaan. Reka bentuk leher V membolehkan anda memakainya di bawah mantel atau hoodie.


Juga koleksi buat kanak-kanak, musim ini adalah gaya Uniqlo U yang lebih ikonik, bersaiz lebih kecil dan santai untuk kebebasan bergerak dan gaya hidup aktif.