,
gaya hidup

Sewa Apartment Lengkap Perabot, Bayaran Serendah RM3.70 Sebulan Dan Di Tengah Bandar Tokyo. Menarik Ni, Tapi...

Huda Hussain
12/12/2021
07:07 MYT
Kalau sebut mengenai Ikea, pasti semua sudah sedia maklum mengenai perabot, kelengkapan dan hiasan rumah juga banyak lagi. Merupakan syarikat penjual perabot terkemuka dari Sweden yang mempunyai lebih daripada 160 cawangan di 29 buah negara, syarikat ini telah ditubuhkan pada 1943 oleh Ingvar Kamprad di Sweden. Ia kini dimiliki oleh yayasan berdaftar di Belanda yang dikawal oleh keluarga Kamprad.
Kredit Foto: Ikea Japan
Dan menerusi entri terbaru rakyat Malaysia di Jepun Zunita Ramli yang gemar berkongsi muat naik menarik lagi informatif melalui laman Facebook peribadinya, ada sesuatu yang membuatkan penulis mahu turut sama memanjangkan untuk pengetahuan semua.
Kredit Foto: Ikea Japan
Tulisnya, sewa apartment lengkap (fully furnished) dengan perabot IKEA termasuk mesin basuh, dapur, sofa, dan sebagainya, dengan bayaran sewa hanya RM3.70/sebulan (¥99) sahaja di tengah bandar Tokyo! Gila, lebih murah dari secawan Starbucks kat Malaysia! Haha. But why not?
Ya, IKEA Jepun buat tawaran “tak masuk akal” dengan menawarkan sewa apartment seluas 10 meter persegi ni di tengah bandar Tokyo.
Kredit Foto: Ikea Japan
'But, here’s the catch'.
Hanya ada satu saja apartment sebegini untuk disewa. Bermakna, hanya seorang penyewa bertuah saja boleh dapat apartment ni. Dan sesiapa yang berminat perlu mohon dan compete dengan yang lain lah. Penyewa bertuah tu pula hanya boleh tinggal di apartment ni sehingga 15 Januari 2023.
Kredit Foto: Ikea Japan
Apa pandangan kalian kalau Ikea Malaysia lakukan tawaran sama? Mesti berpuluh ribu penyertaan diterima walaupun hanya duduk di apartment beberapa tahun saja.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Banyak Spekulasi Isu Cerai, Nora Ariffin Enggan Ambil Pusing Khabar Angin - “Orang Tak Tahu Keadaan Sebenar”

gempak
12/09/2024
05:55 MYT
Susulan penceraian mengejut beberapa bulan lalu, timbul pelbagai spekulasi tentang kemelut rumah tangga yang dihadapi oleh penyanyi, Datuk Nora Ariffin.
Terkini

Ibu Maid Hubungi Zaquan Adha, Merayu Bantu Anak Di KL - "Menangislah Air Mata Darah Sekali Pun, Saya Takkan..."

gempak
27/08/2024
08:25 MYT
Suami kepada pelakon Ayu Raudhah, bekas pemain bola sepak kebangsaan, Zaquan Adha mendedahkan ibu kepada salah seorang pembantu rumahnya yang melarikan diri minggu lalu ada menghubunginya baru-baru ini.
Hiburan

“Jangan Terlalu Seronok, Melihat Orang Bercerai-Berai, Kita Tak Tahu Hal Sebenar - Nora Ariffin

gempak
20/08/2024
03:25 MYT
Penyanyi Datuk Nora Ariffin menasihatkan pengikutnya agar tidak meraikan ujian rumah tangga yang menimpa orang lain.
Berita

Akibat Kahwin Lain, Wanita Nekad Robohkan Rumah Bekas Kekasih

gempak
19/08/2024
00:55 MYT
Seorang wanita di Pati, wilayah Jawa Tengah nekad merobohkan rumah yang dibina bersama bekas kekasihnya selepas lelaki tersebut membatalkan perkahwinan mereka.
Hiburan

Dr Say Maklum Anak Kedua Masih Trauma Selepas Insiden Maid Bawa Lelaki Warga Asing Masuk Rumah -  “Bila Sebut CCTV, Dia...”

gempak
15/08/2024
02:55 MYT
Personaliti media sosial dan doktor selebriti, Dr Say Shazril memaklumkan pembantu rumah warga Indonesia yang kantoi membawa lelaki asing ke dalam rumahnya tempoh hari telah diusir dan tidak lagi berkerja bersamanya.