,
Highlight

Versi Satu Atau Versi Dua? Pengakhiran Filem 'Misteri Dilaila' Buat Netizen Teruja

Azwa Rahman
25/02/2019
06:26 MYT
Tular di laman sosial apabila netizen berkata tentang filem 'Misteri Dilaila'. Filem misteri thriller yang diarahkan oleh Syafiq Yusof ini mula berada di pawagam Malaysia, Singapura dan Brunei sejak 21 Februari lalu.Zul Ariffin sebagai Jefri, suami Dilaila.
Apa yang uniknya tentang filem lakonan Zul Ariffin dan Elizabeth Tan ini adalah kerana ia mempunyai dua pengakhkiran berbeza. Buat julung kalinya di Malaysia, Astro Shaw dan Skop Productions berganding menampilkan sebuah filem yang memberikan penonton kuasa untuk memilih kesudahan filem itu.
Sudah pasti apa yang hangat diperkatakan dengan menggunakan tanda pagar #MisteriDilaila adalah keterujaan netizen menonton pengakhiran yang tidak sama dan perbezaan pendapat tentang pengakhiran jalan ceritanya.
My friends watched in GSC with ending "A"
While I watched in TGV with ending "B"
Clever clever @syafiqyusof ? ?@elizabethtsm#RekomenFilem #MisteriDilaila— sharpman (@hiw200) February 21, 2019
Sesapa nak tengok #MisteriDilaila dinasihatkan tengok v1 dulu, baru v2. Kalau tak, cam tak syoqq. Sekrang aku tengah fikir ape sebenarnya jadi?— asmabukanlelah_ (@asmabukanlelah) February 25, 2019
Bagi Syafiq Yusof sendiri, dia menyahut cabaran untuk memberikan naskhah yang segar kepada penonton. Menurutnya, "Saya berharap konsep ini mampu membantu filem genre misteri thriller mendapat lebih perhatian oleh penggemar filem tanah air sama seperti kelompok filem aksi dan seram.” Pengarah berbakat besar, Syafiq Yusof.
Misteri Dilaila mengisahkan pasangan suami isteri, Jefri (Zul Ariffin) dan Dilaila (Elizabeth) bercuti di sebuah banglo di Bukit Fraser. Malam pertama, Jefri diganggu dengan kejadian aneh. Keesokannya, Jefri mendapati Isterinya hilang. Imam Aziz (Namron) muncul dengan memberitahu, isterinya sudah ditemui dalam keadaan selamat.
Jefri bagaimanapun terkejut wanita yang muncul bersama Imam Aziz bukan isterinya. Wanita itu mengakui dirinya Dilaila. Persoalan mula bermain di fikiran, siapa betul dan salah dalam situasi berkenaan. Mampukah Jefri merungkai misteri kehilangan Dilaila? Perbezaan pendapat dua lelaki ini.
Anda boleh semak senarai pengakhiran filem versi satu dan versi dua di sini.
Related Topics
Must-Watch Video
Hiburan

“Saya Rasa Sama Ada Seseorang Itu Suami Atau Tidak, Kita…” - Selesa Berlakon Bersama Alif Satar, Sophia Albarakbah Tetap Jaga Batas

gempak
28/09/2024
11:55 MYT
Pelakon, Sophia Albarakbah akui selesa digandingkan bersama aktor, Alif Satar dalam filem ‘Reeza GTR’.
Filem

Trailer Baru Keluar Tapi Ramai Yang Dah Tak Sabar Nak Tonton Filem Don Dukun – “Zul Ariffin Dengan Ropie, Mesti Berdekah Ni”

gempak
25/09/2024
13:55 MYT
Biarpun trailer baharu saja dikeluarkan, rata-rata pencinta filem tempatan seakan tidak sabar untuk menantikan filem komedi paling pecah perut tahun ini, Don Dukun.
Peraduan

Gempak Movie Night Out: Tiket Tayangan Perdana Filem Joker: Folie A Deux

gempak
25/09/2024
10:00 MYT
Jom sertai GMW Giveaway sekarang!
Filem

”Dulu Tangkap Polis, Sekarang Jadi Dukun” - Ramai Tak Sabar Nak Tengok Sisi Lain Zul Ariffin Dalam Don Dukun

gempak
24/09/2024
05:55 MYT
Selepas menjadi seorang polis dalam Sheriff, kini aktor Zul Ariffin bergelar seorang dukun pula. Biar betul?
Hiburan

Sanggup ‘Terbang’ Sekali Seminggu Untuk Kelas Berlakon, Syamim Freida Syukur Terima Tawaran Filem Produksi Indonesia - “Ini Untuk Growth Saya..”

gempak
23/09/2024
11:55 MYT
Sempena 10 tahun dalam industri seni, pelakon, Syamim Freida sanggup ‘terbang’ ke negara seberang demi menimba ilmu lakonan.
BorakSeeni