,
Kaw

Pelakon Aidil Aziz Terlepas Hukuman Gantung Sampai Mati

Azwa Rahman
08/12/2016
02:29 MYT
Pelakon Aidil Aziz yang telah ditahan untuk siasatan selepas didakwa atas pertuduhan mengedar dadah jenis ganja seberat hampir 500 gram dan memiliki senjata berbahaya telah dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak RM4,000 semalam.
Pemilik nama sebenarnya Mohd Aidil Abdul Aziz, 28, telah ditahan bersama Omar Sayeed Ghulam Mohammad, 36, dan R. Guevara Cortez, 33, di sebuah kediaman di Jalan Ampang September lalu. Mereka telah didakwa di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.
Aidil dan dua rakannya ketika ditahan (Gambar: NST)
Memetik laporan Astro Gempak, Aidil akan berada di bawah pengawasan pihak polis selama dua tahun. Menurut pengurusnya yang juga merupakan sepupu Aidil, ibu Aidil menangis kegembiraan apabila keputusan mahkamah dibacakan.
Menerusi Media Hiburan, pengurus Aidil turut memberitahu Aidil akan berehat bersama dengan keluarganya dahulu untuk menenangkan fikiran. Peminat Aidil juga melahirkan rasa bersyukur dan lega apabila pelakon kesayangan mereka ini terlepas dari tali gantung.
Related Topics
Must-Watch Video
Hollywood

Beckham Beli Rumah RM370 Juta, Ada 13 Tandas, Kolam Renang Infiniti & Dok Kapal Peribadi

gempak
06/10/2024
14:55 MYT
Bukan satu hal luar biasa apabila pasangan selebriti David Beckham dan Victoria dilaporkan dalam urus niaga membeli sebuah mahligai di Miami, Florida.
Berita

Wanita Warga Emas Potong Suami Pakai Gergaji & Ubah Suai Rumah, Polis Sifatkan Kes Brutal

gempak
06/10/2024
13:55 MYT
Seorang wanita warga emas berusia 53 tahun tidak dibenarkan diikat jamin dan bakal dihadapkan ke mahkamah sekali lagi pada Disember depan selepas ditangkap kerana didakwa membunuh suaminya.
Hiburan

Jual Tudung Di Sosial Media, Feeya Iskandar Sebak Bila Netizen Tanya Fasal Gaji Penyampai Radio - “Saja Nak Suruh Kita Menangis…”

gempak
06/10/2024
12:55 MYT
Gara-gara aktif menjual tudung di laman sosial sejak kebelakangan ini, netizen mula bertanyakan Feeya Iskandar mengenai gaji yang diterima setiap bulan sebagai penyampai radio.
Gaya Hidup

Ratu Cantik Indonesia Ketut Permata Juliastrid Dimahkotakan Juara Sulung Miss Cosmo 2024! Semak Fakta Menarik Tentangnya

gempak
06/10/2024
11:35 MYT
Edisi sulung Miss Cosmo 2024 telah menobatkan gadis kelahiran Bali, Indonesia iaitu Ketut Permata Juliastrid Sari sebagai juara.
Hiburan

Belum Ada Rezeki Nak Kahwin, Daiyan Trisha Cari Calon Suami Ada ‘Connection’ Dengan Allah - “Kalau Dia Serius, Jom Kahwin!”

gempak
06/10/2024
09:55 MYT
Pernah menyasarkan untuk berkahwin pada usia 25 tahun, pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha bagaimanapun berkata dia belum mempunyai rezeki untuk bergelar isteri buat masa kini.
BorakSeeni