Lifestyle

Berita Baik Buat Peminat Doreamon! Komik Edisi Terbaru Kini Kembali

Hanafis Haris
27/12/2018
04:52 MYT
Sesiapa yang lahir pada sekitar 90-an pastinya akan mengingati siri kartun paling legend, Doraemon!
Ia mengisahkan tentang seorang kanak-kanak bernama Nobita Nobi seorang yang pemalas. Tiba-tiba muncul sebuah robot berbentuk kucing dari abad ke-22 bernama Doraemon datang untuk membantu Nobita dalam kesusahan dan menyelamatkan masa depannya.
Populariti Doraemon menjadikan ia sebagai satu daripada manga terlaris dunia, malah lebih 100 juta salinan telah terjual.
Edisi baru yang lebih padat!Bagaimanapun di Malaysia, industri penerbitan mengalami sedikit kesukaran hingga memberi kesan kepada syarikat terjemahan komik negara, Tora Aman.
Untuk makluman, Tora Aman ditubuhkan sekitar tahun 1993 dengan pelepasan manga Doraemon. Pada April 2017 Tora Aman terpaksa melelong komik Doeramon sehingga RM2.
Insiden itu boleh dikatakan sebagai zaman kejatuhan komik terbabit.
Impak kemunculan platform online. Namun, baru-baru ini komik Doraemon nampak gayanya telah membuat kemunculan semula apabila seorang pengguna Twitter mendedahkan gambar koleksi komik edisi baru yang dijual.
Peminat Doraemon? Rt kasi semua peminat Doraemon tahu tentang kewujudan komik ni ?#Doraemon #DoraemonKembali pic.twitter.com/5wnTZFEm8o— Rulllll (@khairulnazmi__) December 24, 2018 Menurut tweet Khairul Nazmi terdapat koleksi Doreamon memasuki pasaran dan ia termasuklah edisi terkini iaitu November dan Disember.
Jika anda mahu mendapatkannya, komik Doraemon keluaran Gempak Starz ini hanya boleh didapatkan di Popular Bookstore seluruh Malaysia dengan harga RM10.
Related Topics
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.