Bermula 14 Jun yang lalu, seluruh dunia tertumpu di Russia di mana kini sedang berlangsungnya kejohanan bola sepak terbesar dunia, FIFA Piala Dunia 2018.

Kami yakin kaum lelaki pasti menantikan setiap perlawanan pasukan pilihan masing-masing dan bagi wanita, apa punca anda menonton Piala Dunia kali ini? Sudah semestinya, pemain bola sepak yang kacak.

Kami senaraikan tujuh pemain bola sepak Piala Dunia 2018 yang kacak dan bergaya, diharap berjaya mencuri tumpuan anda untuk melekat depan TV.

1. André Silva

Kacak dan handal.

Pasukan: Portugal

Umur: 22

Instagram: @andresilva9

Walaupun hampir semua mata terarah pada pemain handalan Portugal, Christiano Ronaldo, André Silva berjaya menarik perhatian ramai dengan wajah tampannya. Patutlah dia kini mengumpul 1.3 juta pengikut di Instagram!

2. Mohamed Salah

Laris sebagai duta jenama.

Pasukan: Mesir

Umur: 25

Instagram: @mosalah

Dikenali sebagai "Mo", Salah merupakan soarang pemain Mesir yang cukup popular dengan 16 juta pengikut di Instagram dan enam juta pengikut di Twiter. Dalam siri Piala Dunia kali ini, dia terpaksa duduk di bangku simpanan apabila kecederaan bahu yang dialaminya belum membolehkan dia bermain.

3. Antoine Griezmann

Pemain handalan Perancis.

Pasukan: Perancis

Umur: 27

Instagram: @antogriezmann

Antoine Griezmann tidak perlukan pengenalan lagi. Pernah dicalonkan sebagai finalis bagi Anugerah Pemain Terbaik FIFA 2016, kejayaannya di dalam pasukan Atlentico Madrid dan Perancis meraih peminat yang ramai. Patutlah dia kini mempunyai seramai 17.1 juta pengikut di Instagram.

4. James Rodríguez

Menjadi pilihan Marc Jacobs.

Pasukan: Colombia

Umur: 26

Instagram: @jamesrodriguez10

Selepas menjadi pemain bintang pada Piala Dunia 2014 di Brazil apabila menjadi penjaring terbanyak, dia turut dikenali dengan aksi salsanya setiap kali selepas menjaringkan gol. Sudahlah kacak, handal pula tu!

5. Mats Hummels

Tall, dark and handsome!

Pasukan: Jerman

Umur: 29

Instagram: @aussenrist15

Pemain nombor 5 pasukan Jerman ini dikenali kerana ketinggiannya, wajahnya yang tampan dan aksi hebatnya di posisi pertahanan. Selain hebat dalam sukan bola sepak, Hummels turut menjadi duta bagi UNICEF dan telah terbang ke Malawi untuk tujuan kebajikan.

6. Maya Yoshida

Macam muka Aqasha kan?

Pasukan: Jepun

Umur: 29

Instagram: @mayayoshida22

Kehandalannya bermain untuk pasukan Jepun tidak perlu disangkal lagi, Maya Yoshida baru sahaja mengeluarkan autobiografi inspirasi berjudul Unbeatable Mind bulan lepas bagi mereka yang mahu mencari inspirasi dan motivasi untuk memperbaiki mutu permainan bola sepak.

7. Dele Alli

Pemain handalan England.

Pasukan: England

Umur: 22

Instagram: @dele

Dele seorang pemain handalan England dan turut berjaya dalam industri fesyen apabila dia turut mengeluarkan jenama bajunya sendiri. Biarpun baru berusia 22 tahun, jenama BooHooMan by Dele menjadi pilihan ramai jejaka di sana dan stailnya dalam berpakaian turut dikagumi.