Bagi anda yang masih belum berpunya dan hampir putus asa mencari pasangan hidup, terdapat satu platform baru yang mungkin boleh membantu.

Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) baru-baru ini telah pun melancarkan portal cari jodoh. Portal ini dibina oleh Jabatan Agama Islam Perak Darul Ridzuan dengan kerjasama KPerak INC Corporation.

Menurut JAIP, antara impian mereka untuk menyatukan pasangan muslim mengikut adab Islami. Malah mereka turut menyenaraikan beberapa sebab mengapa anda harus memilih portal CintaSakinah JAIPk untuk mencari jodoh. Ini yang anda patut tahu.

#1 PERCUMA


Portal ini tidak mengenakan sebarang bayaran dan JAIPk akan berusaha untuk mempertemukan pasangan yang di pilih sebagai bantuan perhubungan yang Allah redhai.

#2 ISLAMIK


JAIPk meneliti setiap calon yang mendaftar. Malahan setiap sesi taaruf di pantau bagi tujuan menjaga adab ikhlat

#3 PRIVASI TERJAMIN


Privasi anda terjamin dan dilindungi sepenuhnya. Nama, nombor telefon dan emel anda adalah dirahsiakan dan tidak dipaparkan di profil anda.

Apa yang anda perlu lakukan hanya mendaftar sebagai ahli dan semak status melalui e-mail. Jika permohonan berjaya portal CintaSakinah akan mencari pasangan sesuai untuk anda.


Jika kedua-duanya bersetuju maka JAIPk akan mengadakan pertemuan di pejabat mereka dan akhirnya jika pertemuan ini menjadi maka anda boleh terus isi borang sistem pengurusan perkahwinan Islam Malaysia.

Rata-rata netizen memberi pandangan yang bercampur baur. Ada yang suka dan tidak kurang juga memberi komen sarkastik.Apapun jika anda berminat boleh la klik ke laman web cintasakinahjaipk.perak.my.