News

Faye Kusairi Dan Azmi Hatta Akhirnya berkahwin

Chempaka Nur Iman
10/04/2017
09:10 MYT
Bukan lagi teka teki, sebaliknya pengakuan di laman Instagram meminta orang ramai mendoakan supaya majlis berjalan lancar sebagai pengesahan mengenai pernikahan antara pelakon, Faye Kusairi dan pengarah, Azmi Hatta, semalam.
“Assalamualaikum. Terima kasih di atas semua doa selama ini. Yang baik datang daripada Allah, segala kekurangan dari saya sebagai hamba-Nya. Doakan majlis yang kecil ini akan berjalan dengan lancar dan dipermudahkan serta diberkati,” katanya menerusi keterangan gambar.
(Kredit Gambar: Chempaka Nur Iman)
Terdahulu, gambar kad undangan perkahwinan yang tertera nama Faye dengan Azmi yang juga bekas suami pelakon dan penyanyi, Elly Mazlein itu dimuat naik sendiri oleh Faye di Instagramnya secara berperingkat beberapa jam sebelum acara bermula.
Sekali gus, ia menimbulkan tanda tanya malah spekulasi menjadi lebih panas apabila ada di antara peminat memuat naik gambar berkaitan majlis namun baik Faye mahu pun Azmi tidak dapat dihubungi bagi memberikan komen.
(Kredit Gambar: Chempaka Nur Iman)
Sebelum ini, kisah percintaan mereka dipalit kontroversi apabila aktres terbabit didakwa sebagai punca pergolakan rumah tangga antara Elly dan Azmi malah kedua-duanya turut berbalah menerusi laman sosial.
Mengenai pernikahan berkenaan, ia difahamkan berlangsung dalam suasana peribadi yang hanya dihadiri keluarga kedua-dua belah pihak dan teman terdekat, pasangan berkenaan dikatakan bernikah di sebuah kondominium di Ampang.
Menurut sumber, Faye atau nama sebenarnya Dayangku Faratiwan Adnil Awang Kusairi, 30, menerima mas kahwin berjumlah RM300 namun tidak dapat dipastikan berapa jumlah dulang barangan hantaran.
Bagaimanapun, pengantin perempuan pada majlis itu dilihat mengenakan persalinan rona merah jambu yang juga sedondon dengan pasangan selain bertambah manis apabila diacu bersama kerudung kelabu.
Gambar pengantin baharu dikongsi kelab peminatnya di laman sosial mereka.
(Kredit Gambar: Chempaka Nur Iman)
Minggu lalu, ketika media meminta komen berhubung penyebaran gambar kad berkenaan, Faye menafikan ia untuk perkahwinan sebaliknya itu adalah kad undangan sambutan ulang tahun anak buah beliau.
Faye mula mengenali Azmi ketika bekerjasama dalam drama Istikarah Cinta manakala Elly dan Azmi pula bercerai pada 15 Oktober 2015 di Mahkamah Rendah Syariah Sepang, selepas 11 bulan berumah tangga dan dikurniakan seorang cahaya mata.
Apa pun akhirnya kini Faye dan Azmi sudah sah sebagai suami isteri. Kami di team Rojak Daily Kaw! ingin mengucapkan tahniah seterusnya sama-sama mendoakan semoga perkahwinan ini berbahagia hingga ke Jannah.
Related Topics
Must-Watch Video
Laman Utama

“Dating Pakai Topi Tak Nak Orang Cam” - Akhirnya Disatukan, Harris Annuar & Asha Merican Berbulan Madu Di Switzerland

gempak
13/06/2022
03:21 MYT
Till jannah guys.
Laman Utama

“Cantik, Sopan, Naik Seri” - Tema Baju Kurung Kedah, Majlis Berinai Elisya Sandha Terima Pujian Netizen

gempak
23/08/2021
03:49 MYT
Berserinya pengantin baru!
Laman Utama

Syamel & Ernie Zakri Umum Tarikh Nikah, Bakal Disatukan Pagi Esok

gempak
25/03/2021
13:59 MYT
Till Jannah Syamel & Ernie!
Laman Utama

Muat Naik Foto Di Sabah Dengan #Honeymoon, Risteena Jawab Tuduhan Rentas Negeri Berbulan Madu

gempak
22/03/2021
15:53 MYT
Romantiknya pasangan ni!
Laman Utama

“Gambar Pre-Wedding Ke Ni?” - Minta Doa Yang Baik-Baik, Zulin Aziz ‘Belanja’ Foto Kekasih Hati?

gempak
22/03/2021
05:17 MYT
Sama cantik, sama padan.