,
News

Pemandu Lori Didakwa Lima Pertuduhan Sokong Daish

Elrafaei Sapi
23/09/2016
08:43 MYT
Seorang pemandu lori berusia 20 tahun berdepan lima pertuduhan melakukan kesalahan memberi sokongan kepada kumpulan pengganas Daish menerusi Facebook untuk pertuduhan pertama manakala kedua menggunakan aplikasi Telegram.
Dia didakwa menerima arahan seseorang untuk melakukan perbuatan pengganas menggunakan bom tangan, sepucuk pistol dan 24 butir peluru. Dalam pertuduhan ketiga pula, dia dituduh melakukan kesalahan menggunakan keahlian dalam kumpulan pengganas menerusi aplikasi WhatsApp.
Tertuduh juga didakwa memiliki gambar dan video berunsur perbuatan keganasan yang mempunyai kaitan dengan Daish serta dengan niat melakukan perbuatan pengganas di aplikasi WeChat.
Dalam laporan Harian Metro, menyatakan tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh dan Mahkamah Majistret Sepang menetapkan 26 Oktober sebagai sebutan kes.
Related Topics
Must-Watch Video
Berita

Gara-Gara Mahu Menang iPhone, 4 Individu Sanggup Bogel Depan Orang Ramai

gempak
31/08/2024
23:55 MYT
Perbuatan empat orang individu menanggalkan pakaian di hadapan orang ramai untuk mendapatkan peluang memenangi telefon pintar iPhone telah mencetuskan kemarahan di Russia.
Berita

Tiga Kanak-Kanak Ditahan, Serang Rumah Pakai Busur & Anak Panah

gempak
22/08/2024
23:25 MYT
Perbuatan tiga kanak-kanak lelaki yang menyerang sebuah rumah dengan menggunakan  busur dan anak panah mengundang perhatian orang ramai.
Berita

Akibat Tak Diajak Selfie, Lelaki Tergamak Cekik Kekasih

gempak
22/08/2024
21:22 MYT
Seorang pemuda berusia 20 tahun ditahan kerana mencekik kekasihnya di dalam lif selepas berang dia tidak diajak untuk merakam swafoto bersama-sama.
Berita

Diminta Hantar Makanan Ke Balai Polis, Pelanggan Rupa-Rupanya...

gempak
22/08/2024
14:55 MYT
Seorang penghantar makanan Thailand menempuh detik seram apabila menerima pesanan daripada seorang pegawai polis yang sudah meninggal dunia.
Berita

Buang trauma, Cut Intan Bawa Anak Ubati Mental

gempak
22/08/2024
10:06 MYT
Masih trauma dan mengalami lebam dipukul suami, pempengaruh Intan Cut Nabila kini fokus terhadap emosi dan mental dua anaknya yang sedang membesar.