Pernah muncul dalam beberapa program realiti hiburan, penyanyi Nadeera Zaini kini lebih serius untuk menempa nama dalam industri muzik.

Mempertaruhkan single pertama yang berjudul Nyawa, pemilik nama penuh Farah Nadeera Zaini mendedahkan minatnya dalam bidang nyanyian bermula sejak kecil lagi.

Menurut Nadeera yang pernah menyertai program Vokal Bukan Sekadar Rupa 2 dan Mentor Legend, bapanya menjadi pendorong utama untuk menceburi dalam industri setelah menyedari bakat yang dimiliki.

Single Nyawa merupakan lagu ciptaan Acap Salim dan lirik pula turut dihasilkan oleh Acap Salim bersama Lewis Rahimi.

Lagu ini mengisahkan tentang kisah rumah tangga yang tidak bertahan lama apabila seorang isteri yang tidak setia dalam perhubungan sehingga menyebabkan penceraian.

"Secara peribadi lagu ini amat bermakna buat saya di mana ia adalah taruhan terbaru saya dalam industri. Lagu ini juga amat dekat dengan diri saya apabila melihat pengalaman sekeliling yang mana kebanyakan apa yang berlaku seseorang itu sukar menghargai pasangannya melainkan setelah pasangan tersebut meninggalkan kita," ujar Nadeera.


Bercerita mengenai single pertama, Nadeera berharap lagu ini diterima baik pendengar dan menyokong permulaan beliau untuk mengembangkan bakat di persada seni.

Muzik video rasmi Nyawa, edaran MAP Music ini boleh ditonton bermula 21 Febuari di saluran YouTube dan juga boleh didapati di semua platform digital muzik seperti Joox, Spotify, iTunes, KKBox, Deezer, dan juga Apple Music.