Minggu keempat pertandingan nyanyian berkonsepkan misteri, The Masked Singer Malaysia telah berlangsung di Shah Alam Theatre.

Walaupun kita berada dalam norma baharu dan perlu patuh dengan Tatacara Operasi Standard (SOP) namun tetap meriah dengan persembahan sembilan orang peserta.

Minggu keempat menyaksikan Rajah Brooke mengungguli di tempat pertama dengan dendangan lagu Sumpah nyanyian asal Aina Abdul.

Manakala, Musang King yang dipakai oleh penyanyi dan pelakon Zain Ruffedge pula terpaksa akur berada di kedudukan paling bawah dengan nyanyian lagu Situasi dendangan asal kumpulan Bunkface sekaligus tersingkir pada minggu keempat.

Berikut merupakan kedudukan para peserta mengikut peratusan markah yang diperolehi pada konsert minggu keempat daripada para juri:

#1 Rajah Brooke (Sumpah/Aina Abdul) : 96.00%

#2 Reno (Sedang Ingin Bercinta/Dewa 19) : 91.00%

#3 Ayam Jantan (Farhana/Jinbara) : 89.00%

#4 Enggang (Jampi/Hael Husaini) : 87.00%

#5. Wau (Kesal/Ella) : 87.00%

#6 Rafflesia (Sayang/Via Vallen) : 86.00%

#7 Orang Utan (Joget Angan Tak Sudah/Jay Jay) : 85.00%

#8 Bunga Raya (Perhaps/The Pussycat Dolls) : 80.0%

#9 Musang King (Situasi/Bunkface) : 67.00%

Datuk Aznil Haji Nawawi, Michael Ang, Raja Azura, Zizan Razak, Ella Aminuddin, Remy Ishak, Nabila Huda, Ramona Zam Zam dan Angah Raja Lawak memainkan peranan sebagai juri tetap.



Di samping itu, Datuk AC Mizal yang merupakan pengacara tersohor menggalas tugas sebagai hos.

Program The Masked Singer Malaysia dimeriahkan lagi dengan siri Live+ yang akan dihoskan oleh Izzue Islam dan Elly Ariffin.

The Masked Singer Malaysia yang dibawakan oleh SK magic dan Oppo selaku penaja utama itu bersiaran menerusi saluran Astro Warna (CH127) dan Warna HD (CH107) iaitu pada setiap Jumaat, jam 9 malam.

Program ini juga boleh distrim secara eksklusif melalui aplikasi Astro GO dan kemudahan on demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.