Pengacara Nadia Annuar, 36, mengingatkan adik lelakinya, aktor Harris Annuar, 28, supaya mengabaikan komen-komen negatif daripada netizen.

Menurut Nadia, Harris bukan penjenayah tetapi salah seorang mangsa yang mendapat jangkitan Covid-19 daripada orang lain.

"Aboy jaga diri baik-baik ok. Semoga cepat sembuh. Biarlah orang nak kata apa. Aboy pun mangsa.

"Bukan penjenayah yang memulakan virus ni. Aboy pun dapat jangkitan daripada orang lain tapi tak menyalahkan siapa-siapa," tulisnya di ruangan komen Instagram (IG) Harris.

Dalam pada itu, pemilik nama Nadia Shahrul Annuar turut menasihati semua pihak supaya bercakap yang baik sekaligus menghadiahkan doa.

"Untuk yang lain anda juga mungkin sudah dikelilingi dengan orang yang ada jangkitan tapi kita tak sedar.

"Jadi pilihlah untuk berkata dan doa yang baik-baik ok. Esok lusa mungkin giliran anda yang menagih doa dan kata-kata yang baik dari orang di sekeliling anda," tulisnya lagi.



Menjengah di ruangan komen, rata-rata pengikut memahami dengan situasi yang dihadapi Harris sekarang ini.

"@lovely_ida: Faham rasa perasaan dia bila kita positif. Orang memang pandang kita semacam. Keluarga dan orang sekeliling kena banyak bagi sokongan sebab kita pun taktau punca berjangkit dari mana. Semoga semua baik-baik belaka.

"@noranizaabdaziz: Betul tu kita tak minta. Kita pun tak tahu. Kita dah jaga. Kalau Allah dah pilih kita, kita nak buat macam mana. Kena redha. Ada hikmah Allah pilih kita. Yang pernah kena 'swab test' ja faham macam-macam.

"@aswattdniel_: Semoga dipermudahkan segala urusan," antara komen-komen yang ditulis.

Sebelum ini, finalis Hero Remaja 2017 memaklumkan bahawa dirinya positif jangkitan Covid-19 selepas menjalani ujian saringan yang pertama.

BACA: Harris Annuar Sah Positif Jangkitan Covid-19