Bila gigi rosak dan ada kotoran pada gigi sehingga berubah warna seperti kekuningan, sudah tentu akan menganggu penampilan seseorang itu kan…

Tengah fikir cara penyelesaian untuk senyuman yang lebih putih? Kami ada jalan penyelesaian untuk anda! Yang pasti bukan sahaja boleh menghilangkan kotoran tetapi turut menghalang.

Pertama sekali, mari kita kongsikan beberapa makanan popular Malaysia setiap hari yang mungkin mengotorkan gigi anda tanpa disedari.

Nasi Lemak Memang Sedap!



Boleh dikatakan ramai dalam kalangan rakyat Malaysia sememangnya gemar makan nasi lemak yang dijadikan sebagai sajian utama di siang hari. Tapi jaga-jaga, sambal ni pula ada strong colour seperti kari dan sos tomato yang boleh membuatkan gigi korang cepat kuning lepas makan.

Kari Laksa Padu!

Ini favourite admin! Wohoooo! Sedap ni. Admin suka gila benda masam-masam pedas macam ni. Memang hantu asam laksa la katakan. Tapi tengok warna pun dah tahu yang makanan ni boleh buatkan gigi korang jadi kuning. Jika ia boleh mengotorkan pakaian anda, ia boleh mengotorkan gigi anda juga!

Peminat kopi! Memang layan lagi-lagi time mengantuk atau hujan



Ini memang common untuk sesetengah millennials. Mereka prefer untuk dapatkan kopi sebelum kelas pagi atau sebelum masuk office, betul tak? Tapi korang tau kan yang kopi ada tannin dan acidic yang boleh membuatkan gigi korang kuning serta merta? Lebih baik anda mula beri perhatikan berapa banyak cawan yang anda ada sehari.

Ingin nikmati semua makanan tanpa perlu bimbang? Haa jom try ini!



Oral-B 3D White Lasting White kini lebih berkesan untuk membantu mencegah dan menghilangkan kotoran, memberikan anda senyuman lebih putih yang benar-benar bertahan!

Oral-B 3D White Lasting White yang tersedia dalam dua varian, Enamel Strong dan Freshness Blast dirumus dengan sistem pemutihan awal Oral-B menggabungkan bahan pemutihan aktif yang membantu secara kimia menanggalkan kotoran permukaan dan menghalang pembentukan noda baru.

Ia bukan sahaja membantu menanggalkan kesan permukaan secara fizikal, ia juga secara kimia 'membuka / melonggarkan' kesan pada permukaan gigi.

Seperti yang kita tahu mencegah lebih baik daripada mengubati, dengan noda aktif dengan rintangan kotoran aktif yang bertahan selama 24 jam dan sehingga 99% penyingkiran kotoran, gabungan kelebihan pemutihan ini memberikan rintangan yang lebih kuat terhadap kotoran permukaan disebabkan makanan dan minuman.



Ubat gigi Oral-B 3D White Lasting White membawa anda satu langkah lebih dekat dengan senyuman yang sempurna. Yay!

Ubat gigi Oral-B 3D White Lasting White Enamel Strong dan ubat gigi Oral-B 3D White Lasting White Freshness Blast hanya dijual pada harga RM21.90.

Boleh didapati di semua cawangan Watsons dan secara talian menerusi laman web Watsons di seluruh negara.