Mari bersedia untuk persembahan yang menakjubkan kerana Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM) telah mengumumkan barisan penyampai dan persembahan artis hari ini untuk edisi ke-23 rancangan anugerah industri muzik paling berprestij negara, ‘Anugerah Industri Muzik’ (AIM).

Dengan tema 'Glam & Sophisticated', AIM23 bersedia untuk menawan, menghiburkan dan mempesonakan dengan barisan artis baru dan bernama yang mapan dan menakjubkan termasuk Datuk Seri Siti Nurhaliza, Hafiz Suip, Ernie Zakri, Amir Masdi, Insomniacks, Naufal dan Nuha dan Vanessa Reynauld.

Keisya Levronka di pentas AIM23

Penyanyi popular Indonesia, Keisya Levronka juga akan menerangi pentas untuk menggembirakan peminat Malaysianya. Persembahan mendesis yang akan merangkumi pelbagai genre muzik termasuk pop, rock, dance dan balada akan memastikan penonton terpaku pada skrin sepanjang siaran langsung yang dijangkakan selama 3 jam.

Kata Pengerusi Jawatankuasa Penganjur AIM23 dan RIM, Rosmin Hashim, penonton juga akan dapat menyaksikan ketibaan glamor oleh pelbagai artis yang menghiasi acara di siaran langsung 'Karpet Merah' sebelum pertunjukan langsung.

"Selepas sekian lama menyepi, AIM kembali untuk mengiburkan peminat muzik Malaysia dengan persembahan muzik secara langsung yang diharapkan daripada AIM oleh penonton. Kami berusaha untuk terus mempamerkan bakat, lagu dan persembahan secara langsung terbaik untuk meningkatkan kualiti persembahan anugerah ini.

"Jawatankuasa penganjur AIM bersama Astro sebagai penyiar rasmi telah menilai dengan teliti dan memilih barisan persembahan artis dan penyampai tahun ini bagi memastikan penonton terhibur sepenuhnya," tambahnya.

Sherry, Awal, Azad hos AIM23

Personaliti TV popular, Sherry Alhadad, Awal Ashaari dan Azad Jazmin akan dihimpunkan sebagai hos bersama acara utama itu. Trio yang dinamik dan menghiburkan ini pastinya akan menyuntik jenaka lucu supaya penonton tidak kering gusi, sekaligus menghidupkan suasana persembahan anugerah yang bergemerlapan ini.

Merakam temu bual artis glamor di 'Karpet Merah' secara langsung adalah tidak lain daripada Keanu Azman yang sentiasa berkarisma dari kemasyhuran Hitz and hlive! Dan juga jelitawan Isha Norsham dari ERA.

Datuk M. Nasir, Ziana Zain, Khai Bahar, Wany Hasrita, Jaclyn Victor dan Dato' Adi Putra adalah antara penyampai yang popular untuk malam gemilang anugerah tersebut.

Sementara itu, tambah Ketua Saluran Astro Ria, Prima dan WarnaNorzeha Mohd Salleh, Astro akan memastikan hiburan terbaik dan akan dipersembahkan pada AIM23.

"Ini adalah kelebihan kami dan Astro memastikan hiburan terbaik akan dipersembahkan pada salah satu malam acara muzik terbesar. Berulang kali, kami telah mempersembahkan hiburan terbaik terutamanya rancangan LIVE termasuk Gegar Vaganza, Big Stage dan Anugerah MeleTop Era.

"Setiap tahun, setiap acara; kami akan meningkatkan penanda aras apakah “standard” untuk rancangan LIVE termasuk persembahan anugerah.

"Anugerah Industri Muzik ke-23 adalah satu lagi contoh di mana Astro akan mempamerkannya dengan persembahan hebat daripada penyanyi-penyanyi terkenal tanah air, vokal yang mantap dan darah baru yang telah memberi kesan besar sejak beberapa tahun lalu.

Power vokal perform AIM23

"Kami menghimpunkan vokal “power” seperti Dato’ Seri Siti Nurhaliza, Liza Hanim, Ella, Nikki Palikat dan Aina Abdul dalam satu malam, di pentas yang sama.

"Kami juga mempunyai penyanyi yang baru dan berbakat yang akan membawa suasana bertenaga pada malam itu termasuk De Fam, Janna Nick dan Vanessa Reynauld. Keseimbangan bakat luar biasa antara yang baru dan semasa menunjukkan bagaimana industri kami meningkat dan bersatu sebagai satu.

"Sementara itu, malam anugerah akan bersinar dengan penyampai yang luar biasa kerana kita sering mengatakan bahawa bintang akan bersinar terang pada malam glamor seperti AIM23 termasuk Datuk M. Nasir, Ziana Zain, Datuk Adi Putra, Syamsul Yusof dan ramai lagi. Kami sememangnya berbesar hati untuk menjadi sebahagian daripada acara ini dan kami akan meneruskan sokongan kami terhadap persada muzik tempatan dengan menjadi platform untuk mereka menyinar," kata Norzeha.

Rancangan anugerah AIM23 akan diadakan pada hari Ahad, 11 September 2022 di Auditorium MBSA, Shah Alam bermula dengan siaran LANGSUNG 'Karpet Merah' pada jam 8.30 malam, diikuti dengan siaran LIVE AIM23 pada jam 9.00 malam, secara eksklusif di Astro RIA dan Astro RIA HD ( Saluran 104), penyiar saluran rasmi untuk AIM23 dan disokong oleh rakan radio rasmi, Astro Radio.