,
Laman Utama

Aiman Hakim 'Tertekan' Jadi Park Seo Joon Versi Malaysia - "Saya 'Diharamkan' Tengok She Was Pretty Versi Asal"

Amri Hassan
04/07/2022
05:45 MYT
Pelakon tinggi lampai Aiman Hakim Ridza ingin memastikan lakonannya dalam drama adaptasi siri Korea popular She Was Pretty harus setaraf atau lebih baik daripada pelakon asalnya, Park Seo Joon.
Namun, Aiman akui wataknya sebagai Haniff yang juga pelaku utama dalam siri romantik komedi itu akan dinilai dan dibandingkan dengan pelakon asal oleh peminat setia K-Drama tempatan.
"Saya akui ada sedikit tekanan apabila dapat tahu betapa besarnya nama dia (Park Seo Joon). Jadi saya fikir apa yang boleh ditambah baik daripada lakonannya dulu, mungkin ada kekosongan yang saya boleh isikan.
"Jadi saya perlu menjiwai watak itu dan mujur pengarah, Datuk Yusry Abdul Halim banyak membantu dan membimbing saya.
"Memang agak mencabar untuk menambah baik lakonan daripada pelakon yang hebat," katanya.
Dalam pada itu, jurulatih lakonannya, Fatimah Abu Bakar 'mengharamkannya' untuk menonton drama asal bagi mengelakkan dirinya terpengaruh dengan karakter Park Seo Joon.
"Cikgu Fatimah mengharamkan saya tengok She Was Pretty versi asal Korea. Kiranya saya perlu teka sendiri cerita dan watak dalam drama ini.
"Semakin mendalam, watak itu menjadi semakin besar dan membuatkan saya lebih faham. Tapi adakalany saya curi-curi tengok untuk mendapatkan momen-momen ikonik.
"Saya pun tak nak memandai-mandai buat benda yang peminat tak berapa suka," tambahnya.
Aiman ditemui pada sidang media pelancaran drama bersiri adaptasi Korea, She Was Pretty di Tropicana Garden Mall, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.
Selain Aiman, drama itu turut dibintangi Diana Danielle, Alvin Chong dan Daniella Sya.
She Was Pretty adalah sebuah drama romantik komedi berlatarbelakangkan sebuah syarikat majalah fesyen yang menceritakan kisah dua sahabat lama iaitu Nadia (Diana Dianelle) dan Haniff (Aiman Hakim Ridza).
Mereka bertemu semula selepas bertahun terputus hubungan dan menjalani perubahan besar dari segi nasib hidup dan penampilan diri mereka.
She Was Pretty sudah mula ditayangkan di platform penstriman video Viu mulai 23 Jun lalu dengan dua episod baharu boleh ditonton setiap minggu pada Khamis.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Gamers Listy Chan Peluk Islam: “Bismillah Login”

gempak
19/09/2024
14:16 MYT
Seorang gamers terkenal Indonesia, Listy Chan mengambil berkat di hari kelahiran Nabi Muhammad SAW apabila mengumumkan memeluk agama Islam.
Sukan

Terbuka China: Wei Chong-Kai Wun Tumbangkan Juara Dunia Dari Korea Selatan

gempak
19/09/2024
10:25 MYT
Beregu lelaki negara Man Wei Chong-Tee Kai Wun melakar kejutan apabila menumbangkan juara dunia dari Korea Selatan Kang Min Hyuk-Seo Seung Jae di pusingan kedua Terbuka China 2024 pada Khamis.
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.