,
Hiburan

Akui Sikap OCD Pernah Jejaskan Rumah Tangga, Zamarul Hisham Kini Pilih Untuk Lebih Berdiam Diri - “Kalau Nak Luahkan, Saya Kena Kawal”

Firdaus
08/08/2024
02:25 MYT
Pernah berpisah dengan isteri gara-gara mempunyai sikap Obsessive Compulsive Disorder (OCD), pelakon, Zamarul Hisham tampil berkongsi mengenai perkara tersebut.

OCD Jejaskan Hubungan?

Zamarul atau pemilik nama sebenar Zamarul Hisham Mohamed, 53, mengakui dirinya ketika itu sangat mementingkan kesempurnaan sehingga menjejaskan perhubungannya dengan isteri, Diana Rafar.

“Dulu saya OCD memang sangat teruk...

“Dulu saya OCD memang sangat teruk, contohnya kalau saya balik shooting pukul satu atau dua pagi, dan saya nampak rumah bersepah saya akan terus kemas rumah.
“Lepas kemas rumah saya kejutkan isteri yang tengah tidur. Tapi bukanlah kejut dalam keadaan baran, lebih kepada nada yang seakan-akan menegur.
“Tapi mungkin bagi dia (Diana), dia rasa waktu tu tidak sesuai untuk saya bercakap tentang tu, jadi kesilapan saya dulu memang terlalu nak kesempurnaan,” katanya.
Bercerita lebih lanjut tentang sikap OCD yang dialaminya, Zamarul ketika ditemui di Pelancaran Kempen Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia Astro yang berlangsung di Pavilion Damansara Heights Mall, Kuala Lumpur, memberitahu dia kini lebih mengawal emosinya demi menjaga hati keluarga.
“Kebelakangan ni saya lebih mengawal apa yang perlu diperkatakan, jika saya nampak ada benda yang perlu dilakukan, saya akan lakukan sahaja. Saya cuba tutup mulut supaya jangan bercakap.
“Agak susah, sebab hati rasa membuak-buak, tapi kalau nak luahkan tu saya kena kawal sebab perkara tu mungkin akan buatkan dia kecil hati.
“Saya mungkin tak faham yang dia penat uruskan anak-anak. Jadi sekarang saya lebih berdiam diri dan siapkan sahaja kerja dan kalau ada benda yang saya rasa saya boleh bertolak-ansur, saya buat-buat tak nampak sahaja,” jelasnya.

BERITA TRENDING:Diana Rafar Dedah Punca Perpisahan Sebelum Ini - “Sebab Abang Memang Tak Boleh Tengok…”

BERITA TRENDING:Diana Rafar Imbau Detik Zamarul Hisham Lafaz Cerai & Perjalanan Mula Pakai Tudung - “Satu Persatu Nikmat Allah Tarik...”

BERITA TRENDING:Zamarul Hisham Tak Berahsia! Mesej Di Instagram & Password Bank Pun Isteri Tahu - “Sebab Saya Berdasarkan Kepercayaan”

BERITA TRENDING:Zamarul Hisham Masih Terima Mesej Berbaur Godaan - “Pelik Juga, Sekarang Ramai Minat Suami Orang”

Sekadar info, sebelum ini Zamarul Hisham dan Diana Rafar pernah bercerai pada 14 Januari 2015.
Sebulan kemudian, Zamarul kembali bersama selepas melafazkan rujuk lisan di rumah mereka.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Terima Banyak Mesej Bertanyakan Tentang Fazura, DJ Sonic Dedah Keperibadian Sebenar Isteri Fattah Amin - “Yang Rapat Saja Tahu…”

gempak
16/09/2024
07:25 MYT
Penyampai radio, DJ Sonic mendedahkan dia menerima banyak mesej di Instagram dan WhatsApp malah ada yang menghubunginya untuk bertanyakan mengenai isu melibatkan aktres Fazura.
Hiburan

Isu Rumah Tangga Fattah & Fazura, Umie Aida Titip Nasihat - “Kita Semua Tak Perlu Masuk Campur”

gempak
16/09/2024
03:55 MYT
Isu rumah tangga antara pasangan selebriti Fattah Amin dan Fazura baru-baru ini menggemparkan industri hiburan dan telah mendapat perhatian ramai termasuk rakan-rakan artis.
Hiburan

Yusof Haslam Tak Tolak Puteri Sarah & Syamsul Yusof Berjodoh - “Kalau Ditakdirkan Mereka Bersatu Kembali…”

gempak
16/09/2024
02:22 MYT
Pengarah Datuk Yusof Haslam menyatakan dirinya tidak menolak sekiranya Syamsul Yusof kembali berjodohan dengan Puteri Sarah.
Hiburan

“Hubungan Suami Isteri Perlu Ada Kepercayaan, Jangan Sebab Nafsu Anak-Anak Merana” - Elly Mazlein

gempak
15/09/2024
23:55 MYT
Meletakkan kepercayaan 100 peratus kepada pasangan, penyanyi dan pengacara popular Elly Mazlein mengakui tidak pernah memeriksa telefon mahupun dompet suaminya.
Hiburan

Yusof Haslam Dedah Syamsul Yusof Rindu Masakan Ibu, Gembira Anak Balik Ke Pangkuan Keluarga - “Alhamdulillah…”

gempak
15/09/2024
02:03 MYT
Pengarah terkenal, Datuk Yusof Haslam mendedahkan dirinya tidak mencampuri urusan perpisahan antara Syamsul Yusof dan bekas isteri, Ira Kazar.