Usahawan kosmetik popular Datuk Seri Aliff Syukri mengamuk apabila pelakon Yana Samsudin difahamkan telah memecahkan pasu hiasan mewah berharga kira-kira RM400,000 yang dibelinya dari China.

Dalam hantaran video di Instagram, Aliff dilihat memarahai pelakon itu yang turut berada bersama suaminya, Fadzil Zahari.

"Kau mampu bayar atau tak? Saya terpaksa post video ini sebagai bukti. Dan saya ada simpan semua video sebab rumah saya ada CCTV.

"Kepada Yana Samsudin dan Fadzil Zahari, sampai hari ini awak berdua masih tak bayar ganti rugi barang saya yang awak pecahkan. Mana duit ganti rugi saya?

"Saya bagi masa 48 jam untuk respon! Kalau tidak awak berdua tunggu surat peguam saya!" tulis Aliff Syukri dalam hantaran video di Instagramnya.

A post shared by Aliff syukri kamarzaman (@aliffsyukriterlajaklaris)


Dalam pada itu, Aliff turut menasihati pasangan terbabit agar menjaga dan menghormati lokasi penggambaran terutama di kediamannya.

"Bila datang buat photoshoot rumah orang tolonglah jaga harta benda di rumah saya ni bukannya barang kat rumah saya ni barang pasar malam.

"Tolong respect. Jenis dah pecahkan barang orang rosakkan barang orang lepas tu senyap saya.

"Lepas tu kurang ajar tak mengaku salah," tambahnya.

Bagaimanapun, ramai yang menganggap video terbabit kurang realistik dan cuma lakonan mereka.