Pelakon Nina Iskandar menyatakan anak lelakinya, Muhammad Aaryan ar-Rizqin sudah tidak berselera untuk makan sehinggakan berat badan makin susut.

Menurut Nina, oleh sebab itu dia terfikir Rizqin sudah bersedia untuk cerai susu (wean).

"Sejak kebelakangan ini Rizqin tidak makan dengan baik. Dengan mudah terganggu, dia terlalu suka bermain.

"Sebagai ibu bapa saya perasan anak saya seperti semakin susut dan makanan yang dimakan tidak dihabiskan serius membimbangkan saya.

"Ketika itulah saya berfikir mungkin anak saya sedia untuk cerai susu. Mari mencubanya," kongsinya di Instagram (IG).

Sementara itu, pelakon drama Andainya Takdir 2 itu akui tidak menyangka Rizqin sudah bersedia dan menyukai dengan makanan pejal.

"Saya dengan jujur ​​merancang untuk dia mula weaning pada masa 7 bulan kerana saya tidak menyangka dia akan sedia tambahan pula babycook dan kerusi tingginyanya masih ada di Malaysia! Tetapi saya memutuskan untuk mencubanya. Dia sudah bersedia.

"Makanan pertama yang saya ada ialah Date Purée. Alhamdulillah, dia menyukainya. Jadi saya tidak perlu tertekan selama lima hari akan datang.

"Saya juga terkejut dia dapat menerimanya dengan baik! Sepertinya dia sudah tahu bagaimana untuk makan dan minum dari cawan. Anakku yang baik, mama dan daddy bangga dengan kamu," tulisnya lagi.

Lately ni Rizqin hasn’t been feeding well. Easily distracted, he has been TOO playful. As a parent I perasan My Son macam makin susut and missed/unfinished feedings seriously worries me. That’s when I thought, “Maybe My Son is ready to wean. Let’s give it a try.” I honestly planned for him to start weaning by 7 months as I didn’t think he’d be ready plus his BABYCOOK & HIGH CHAIR are still in Malaysia! But I decided to give it a try anyway. He was ready after all. The first meal I have him was Date Purée. Alhamdulillah, he loved it. So I don’t have to be stressed out for the next 5 days ? I was also caught by surprise by how well he could take it in! It’s like he’s always known how to eat & drink from the cup ? well done My Boy, Mama & Daddy are proud of you. As promised, I will share the recipe. Check out my story! P.S. I opt to extend the 3-day-rule to 5 days before introducing the next food to Rizqin.

A post shared by Nina Iskandar ?? (@ninaiskandar) on


Terdahulu, Nina dan suaminya penolong pengarah drama, Mohd Azlan Adzanan mendirikan rumah tangga pada April 2019 dan dikurniakan seorang cahaya mata pada 23 Disember lalu.