Beberapa hari lalu, video seorang anggota tentera memakaikan mask buat seorang makcik Orang Kelainan Upaya (OKU) menjadi viral di media sosial.

Keprihatinan anggota tentera tersebut menjadi bukti bahawa masih ramai rakyat Malaysia yang mempunyai budi pekerti yang mulia.

Baca: "Lindungi Makcik Ini Ya Allah" - Naik Kerusi Roda Beli Barang Dapur, Dugaan Makcik OKU Ini Buat Ramai Sebak!

Apabila kisah tersebut menjadi viral, Alhamdulillah, bantuan mula datang untuk membantu Makcik yang dikenali sebagai Noraini Wong itu.

Ustaz Ebit Lew turut menziarahi wanita yang penuh dengan kesulitan itu apabila kerja menjual kacang terpaksa dihentikan atas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Baca: "Selalu Berdoa Menangis Nak Jumpa Ustaz, Saya Tak Pandai Islam Macam…" - Nasib Makcik OKU Ini Akhirnya Terbela Apabila Bertemu Ustaz Ebit Lew!

Terbaru, pelakon Kodi Rasheed turut berkongsi kisah tentang Makcik Noraini. Menurut Kodi, rumah makcik tersebut terletak tidak jauh daripada rumahnya.

"Alhamdulillah setelah viral semalam, hari ni ramai yang hulurkan bantuan tak kira bangsa dan agama. Happy makcik ni ramai orang tangkap gambar dengan dia. Bila aku selfie dengan dia bukan main gelak besar.



"Jutaan terima kasih kepada rakyat malaysia yang prihatin. Semoga korang semua sentiasa dimurahkan rezeki dan sentiasa dilindungi Allah s.w.t." tulis Kodi pada satu entri dia bergambar dengan Makcik Noraini.

Kodi turut memohon agar pihak yang tidak bertanggungjawab supaya tidak mengambil kesempatan ke atas orang yang benar-benar memerlukan bantuan.

"Kepada pihak yang tidak bertanggungjawab jangan buat otak lebih jadi scammer bagai buat account konon nak bantu makcik ni.

"Sesiapa yang nak beri sumbangan kat makcik ni aku nasihatkan korang pergi jumpa sendiri atau buat collection then wakilkan sorang untuk pergi bagi kat tangan makcik ni. Semoga yang baik-baik buat makcik ni dan kita semua. Aamiin," tulis Kodi lagi.

Makcik ni rumah dia tak jauh dari rumah aku. Alhamdulillah setelah viral semalam harini ramai yang hulurkan bantuan tak kira bangsa dan agama. Happy makcik ni ramai orang tangkap gambar dengan die bila aku selfie dgn dia bukan main gelak besar. Hehe.. Jutaan terima kasih kepada rakyat malaysia yang prihatin. Semoga korang semua sentiasa dimurahkan rezeki dan sentiasa dilindungi Allah s.w.t !! Kepada pihak yang tidak bertanggungjawab jangan buat otak lebih jadi scammer bagai buat account konon nk bantu makcik ni. Sesiapa yang nak beri sumbangan kat makcik ni aku nasihatkan korang pergi jumpa sendiri atau buat collection then wakilkan sorang untuk pergi bagi kat tangan makcik ni. Semoga yang baik2 buat makcik ni dan kite semua. Aamiin. . Apa agaknya nasib kita akan datangkan?? . #kodirasheed #love #peace #68100 #batucaves #kampunglaksamana

A post shared by ShAzmEeR (@kodi_rasheed) on


Dalam pada masa yang sama, Kodi juga tidak dapat membayangkan apakah nasib kita pada masa akan datang andai apa yang terjadi kepada Makcik noraini terjadi kepada diri kita.