“Astaghfirullah hal 'azim,” demikian respon penyanyi Datuk Nora Ariffin apabila muncul satu kontroversi panas membabitkan perkahwinannya baru-baru ini.

Menurut Nora, kesemua yang dinyatakan itu adalah tidak benar dan hanyalah fitnah semata-mata.

“Astagfirulllahalazim..Semua ini fitnah, tidak benar.

“Ini saja statement dari saya,” katanya ringkas.

Terdahulu, timbul desas desus tidak enak apabila ada seorang individu mendakwa Nora telah menyembunyikan tarikh sebenar pernikahannya dengan suami, Dr Rushdi Ramli yang difahamkan sudah berlarutan hampir dua tahun.

Tidak cukup dengan itu, individu tersebut juga mendakwa Nora pernah memaksa suaminya itu untuk menceraikan isteri pertama dengan hanya menggunakan pen dan kertas.

“Nora bukan baru kahwin ya. Sudah dua tahun tapi katanya baru ‘dilamar’.

“Dia beritahu kepada umum kononnya baru dilamar apabila wajah suami baharunya itu kantoi dalam satu video percutian Nora ke Langkawi.

“Hebat Nora berjaya menipu satu Malaysia. Boleh tanya Nora sendiri, berani kerana benar,” dakwa pengguna laman sosial tersebut yang dikenali sebagai Salamullah.





Terdahulu Nora mengumumkan telah bernikah dengan kawan baik arwah suaminya, Allahyarham Johan Nawawi dalam satu majlis tertutup baru-baru ini.

Jelas Nora, dia memohon maaf kerana tidak memberitahu secara terbuka mengenai ikatan tersebut.

BACA: Selepas 4 Tahun, Datuk Nora Ariffin Kembali Bergelar Isteri! Sah Berkahwin Dengan...

Nora sebelum ini mendirikan rumah tangga bersama Allahyarham Johan Nawawi pada 1992 dan dikurniakan empat cahaya mata.

Walau bagaimanapun suaminya meninggal dunia pada 24 Mac 2017 pada usia 52 tahun akibat serangan jantung.

Pada 13 Disember 2019, Nora sekali lagi diuji dengan pemergian anak kedua, Muhammad Syakir Aliff yang ketika itu berusia 20 tahun.