Bulan Ramadan merupakan bulan yang paling dinantikan oleh seluruh umat Islam. Pada bulan ini Muslimin dan Muslimat diwajibkan untuk berpuasa.

Dalam pada itu, ada juga yang mengambil kesempatan untuk memperbanyakkan ibadah sunat dan mendalami ilmu agama kerana meyakini bulan Ramadan penuh dengan keistimewaan selain ganjaran pahala berlipat ganda.

Selain melakukan ibadah sunat, mendengar ceramah atau perkongsian mengenai agama juga antara salah satu cara mengumpul pahala dan memperoleh keberkatan Ramadan.

Oleh itu, jom kami kongsikan kepada anda lima program dan pengisian yang menarik sepanjang Ramadan yang boleh ditonton menerusi platform Astro Go:

#1. N to N (Nabil to Neelofa)

N to N menampilkan dua personaliti terkenal iaitu Nabil Ahmad dan Noor Neelofa. Program ini bakal berkongsi kepada masyarakat mengenai kebaikan bulan Ramadan dan pengalaman dua hos tersebut mengenai Islam.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/LwAXm6aAU5dHHzHo7

#2. Rockstar ke Masjid

Bersama barisan rockstar Malaysia yang mengadakan pelbagai aktiviti di beberapa buah masjid terpilih. Program ini akan mengumpulkan dana daripada aktiviti buskin yang dilakukan untuk diserahkan kepada masjid yang memerlukan di sekitar Malaysia.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/9yMgacB1BjtNF7FE7

#3. Geng Ta’alim

Geng Ta’alim merupakan sebuah program yang berunsurkan penyampaian pengajaran melalui perkongsian hadis dalam membangunkan jiwa yang lebih cemerlang.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/EncvNtyevhpk5Ubz5

#4. Kejar Pahala

Kejar Pahala membincangkan perkara-perkara yang mengajak penonton untuk sama-sama mengejar pahala di dunia dan akhirat.

Link: https://astrogo.astro.com.my/link/VgCta9jKVYVEmD2w7

#5. 18 Puasa Di Kampong Pisang

18 Puasa di Kampong Pisang mengisahkan tentang sekumpulan penduduk Kampong Pisang masih melakukan kemungkaran di bulan Ramadan. Ketika Barkoba menikmati makanan di siang hari dalam semak samun, tiba-tiba berlaku satu insiden.

Dia telah didatangi si iblis dan membawa Barkoba kembali ke masa silam untuk mengimbau setiap tindak tanduk kesalahan yang dilakukan sepanjang hidupnya. Barkoba mengabaikan zakat, menganaiyai orang lain, mengajak melakukan kemungkaran serta menyebabkan kecederaan dan kematian Kiambang.

Dapatkah Barkoba memperbetulkan kesalahannya yang lalu dan kembali ke dunia yang nyata dan berjayakah Barkoba menyelamatkan Kiambang.Link: https://astrogo.astro.com.my/link/pkEzBGRgAs5XCZfZ8

Saksikan semua program menarik di atas hanya di Astro Go! Tiada Astro Go? Jangan risau, ikut cara mudah ini untuk memuat naik Astro Go di telefon pintar dan gajet anda sekarang.