,
Hiburan

Aufahanie Kesal Ada Jenama Produk Tawar Buat ‘Review’ Selepas Kehilangan Abang Tersayang - “Dimanakah Common Sense Anda? This Is Unacceptable”

Khairil Khusyairi
18/08/2024
08:27 MYT
Penyanyi Aufahanie meluahkan rasa kesal apabila ada pihak yang mengambil kesempatan terhadapnya biarpun baru sahaja kehilangan abang tersayang, Allahyarham Nidza Afham baru-baru ini.

Ambil Kesempatan

Menerusi perkongsian di Instagram Stories miliknya, Aufahanie mendedahkan terdapat beberapa pihak yang cuba mengambil kesempatan dengan cara menawarkan beberapa kempen media sosial untuk sebuah jenama produk.
Sehubungan dengan itu, penyanyi itu mempersoalkan tindakan pihak tersebut yang didakwa sengaja menunggang nama Aufahanie demi menjual produk mereka.

“I tried to not make things worse tapi makin lama makin banyak pula brand DM saya untuk kempen dan reviu produk mereka.

“Saya baru kehilangan ahli keluarga saya, account saya dicari untuk perkembangan abang saya. Bukan saya viral kerana benda lain.

“Dimanakah common sense anda, DM saya untuk beri kempen kerana engagement saya sedang tinggi sekarang untuk kepentingan brand anda?,” tulisnya kecewa.

Luah Rasa Kesal

Tambah bekas peserta program Big Stage itu lagi, dia menyifatkan perkara tersebut tidak perlu berlaku kerana seolah-olah tidak menghormati perasaannya ketika ini.

“This is unacceptable, sebab dari tiktok, hingga ke DM IG, 2 3 kali brand ini DM saya untuk collab campaign, seolah memaksa.

“Jadi saya rasa saya perlu bersuara supaya anda faham ini tidak patut berlaku. Be professional. Takkan tak ada sorang pun team PR anda yang tahu ini tidak patut berlaku? Kecewa saya,” tulisnya lagi.
Terdahulu, Jenazah Allahyarham Nidza Afham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Felda Bukit Cherakah, Puncak Alam, pada jam 6.30 petang Khamis.
Afham yang aktif membuat persembahan dilaporkan hilang selepas keluar berjogging di Stadium Sultan Suleiman, Klang seorang diri pada Selasa malam.
Teman wanita mangsa kemudiannya mengesan telefon bimbit mangsa berdekatan jambatan Sungai Klang selepas gagal dihubungi.
Susulan itu, keluarga mangsa bergegas ke tempat kejadian turut menemui telefon bimbit dan dompet milik mangsa.
Pada Rabu, Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan, mengesahkan mayat lelaki yang ditemui di sekitar jambatan Sungai Klang kira-kira jam 7 malam adalah Nidza Afham.
Mayat mangsa ditemui oleh orang awam yang sedang memancing di kawasan berkenaan.

ARTIKEL BERKAITAN: Aufahanie Berang Individu Tabur Fitnah Mengenai Nidza Afham - “Siapakah Kamu Untuk Sebar Ketidakpastian Cara Pemergian Abang Saya!”

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

'Adik Dengar Kakak Cakap "Tak Nak" Dalam Bilik Air'

gempak
01/09/2024
06:31 MYT
Guru mengaji dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Muar, pada Ahad, atas tuduhan melakukan amang seksual fizikal terhadap anak muridnya dalam bilik air di sebuah pusat mengaji di Batu Pahat, bulan lalu.
Hiburan

Pernah Terlibat Dengan Ajaran Sesat, Pablo Amirul Kesal, Harap Kisah Hidup Jadi Tauladan Ramai - “Saya Terlalu Percaya Cinta..”

gempak
29/08/2024
07:55 MYT
Pelakon Pablo Amirul berkongsi semula detik apabila pernah terjebak selama dua tahun dalam ajaran sesat Millah Abraham kerana mengikut kekasih.
Filem

Tolong Pergi Tonton Takluk: Lahad Datu, Ini Bukan Filem ‘Cikai’ & ‘Action Story’ Yang ‘Superb’

gempak
24/08/2024
04:00 MYT
Setiap pelakon dilihat seperti bukan berlakon tetapi benar-benar menghayati ‘roh’ seorang wira yang sedang mempertahankan negara dengan sepenuh jiwa dan raga.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Adik Tersayang Meninggal Dunia, Bulan Asyraff Reda – “Minggu Kedua Baru Dapat Tahu Buah Pinggang Dia Tinggal 2 Peratus Saja”

gempak
19/08/2024
23:55 MYT
Peserta Gimme The Mic Malaysia, Bulan Asyraff bersyukur dapat memberikan persembahan terbaik pada konsert minggu keempat biarpun masih berduka dengan pemergian adik tersayang Khamis lalu.
Berita

Pelajar Kolej Maut Kereta Dipandu Adik Bertembung Dengan Lori

gempak
19/08/2024
10:25 MYT
Seorang pelajar kolej maut sementara adik perempuannya cedera dalam kemalangan melibatkan sebuah kereta dengan sebuah lori di Kilometer (KM) 76, Jalan Johor Bahru - Air Hitam, Johor pada Ahad.