Laman Utama

Balik Malaysia, Lana Nodin Buka Kedai Bakeri, Rita Rudaini Tanya- “Yang Tak Vaksin Macam Kami Boleh Masuk Ke?”

Syafiqah Jalal
21/03/2022
01:46 MYT
Dalam diam, pelakon Lana Nodin rupanya kini sudah kembali ke Malaysia dan mempunyai gudang bakeri terbesar yang bakal dibuka tidak lama lagi.
Lana memberitahu dia teruja untuk melancarkan gudang jualan bakeri secara borong yang dikatakan terbesar di kawasan Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.
“Dengan rendah diri , @lanabakeryland coming soon...very very soon pada bulan ini. So bakers bakers harap bersabar, kite akan launch wholesale bahan bakeri milik bumiputra pertama di malaysia yang terbesar area Kota Damansara...
“Bukan saja bahan bakeri malah kite ada ready make roti roti dan pastry untuk meraka yang nak rasa produk dari air tangan Lana , One Stop Center, " Where Everyone Can Bake" Bismillah,” tulisnya.
Pelakon yang bernikah dengan pemain bola tampar Amerika Syarikat (AS), Mohd Daud McKinzie itu berkongsi berita gembira berkenaan di akaun Instagram miliknya.
Entri berkenaan mendapat perhatian ramai pengikutnya yang rata-rata turut teruja dan mengucapkan tahniah di atas kejayaannya itu.
Tidak ketinggalan rakan artis, Rita Rudaini yang dalam masa yang sama turut mengajukan soalan adakah golongan belum mengambil vaksin Covid-19 sepertinya dibenarkan masuk.
“Yang tak vaksin macam ‘kami’(saya) boleh ke masuk kedai hang (awak)? Ke hang nak sangkut signboard depan kedai ‘Hanya Yang Berdose Dose Sahaja Dialu-alukan?’” tanyanya.
Komen itu turut dibalas Lana yang memberitahu kedainya tidak mengamalkan diskriminasi terhadap golongan yang tidak mengambil vaksin malah mengalu-alukan semua kedatangan orang ramai.
“Ampa (awak) rezeki tak salah alamat....kun fa ya kun...anyway Cik Rita kedai kami tak amalkan diskriminasi, semua orang dialu-alukan...
“Vaksin ke tak, boost ke tak boost ke semua dijemput datang...rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari....
“Anyway kami memang masih sendu sebab tak banyak keluar TV,” katanya berseloroh.
Pada penghujung tahun lalu, Lana dan keluarga pulang ke AS iaitu negara asal suaminya, David McKienzie dan dilihat seolah-olah seperti mahu menetap di sana.
Lana dan Rita juga pernah menjadi bualan hangat netizen apabila lantang bersuara mengenai vaksinasi Covid-19 di Malaysia sehingga didakwa sebagai anti-vaksin.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

"Dapat Petunjuk Ke Dapat Bisikan Iblis?" - Rita Rudaini Sokong Pihak Dapat Surat Layang Kes Zulfarhan Dihukum

gempak
24/07/2024
21:55 MYT
Tular di aplikasi X surat layang yang didakwa dihantar penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) untuk meminta bantuan warden bagi menyelamatkan Pegawai Kadet Laut, Zulfarhan Osman Zulkarnain.
Hiburan

Rita Rudaini Tegur Tindakan Suami Isteri Pempengaruh Kongsi ‘Pengalaman’ Ditahan Reman SPRM - “Jangan Jadikan Benda Itu Normal Kena Gari”

gempak
22/07/2024
01:55 MYT
Pelakon Rita Rudaini menegur tindakan pasangan suami isteri pempengaruh iaitu Alif Teega dan Aisyah Hijanah yang berkongsi mengenai pengalaman ditahan reman oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Berita

COVID-19: Tiada Lagi Kuarantin Di Rumah Mulai 15 Julai

gempak
05/07/2024
18:40 MYT
Individu positif Covid-19 tidak lagi dikenakan Perintah Pengawasan dan Pemerhatian (HSO) atau kuarantin di rumah dan tidak perlu melaporkan status positif ujian kendiri dalam aplikasi MySejahtera berkuat kuasa 15 Julai ini.
Hiburan

Rezeki Berlakon Datang Gara-Gara COVID-19, Arfie Shah Akui Masih Nervous Setiap Kali Uji Bakat Lakonan

gempak
05/07/2024
03:55 MYT
Pelakon baharu, Arfie Shah mendedahkan yang dia membina badan sebelum menjalani penggambaran bagi drama siri Astro Originals, X-Change.
Berita

AstraZeneca Tarik Balik Vaksin COVID-19 Di Seluruh Dunia

gempak
08/05/2024
04:36 MYT
Syarikat farmaseutikal global Britain-Sweden, AstraZeneca menarik balik vaksin COVID-19 di seluruh dunia, lapor Telegraph semalam.