Usahawan kontroversi yang kini bergelar penyanyi, Iqbal Zulkefli sekali lagi menjadi tumpuan netizen apabila memberitahu dia kini memiliki sebatang pen jenama mewah bernilai RM75,000.

Menurut Iqbal, dia telah mengunjungi kedai Mont Blanc beberapa kali sebelum ini dan akhirnya membuat keputusan membeli pen yang dikehendaki untuk mengelakkan rasa tertekan.

"Akhirnya saya miliki pen Mont Blanc RM75,000. Sejak di Malaysia lagi saya masuk kedai Mont Blanc namun tidak beli pen yang saya mahu. Setelah berkali-kali, daripada tertekan, lebih baik saya beli sahaja dan gantikan dengan kerja kuat lagi," kongsinya.

Dalam pada itu, Iqbal juga memegang prinsip bahawa tiada orang yang boleh menghalang dirinya menyukai barangan mewah selagi tidak menyusahkan mana-mana pihak, selain wang yang digunakan adalah halal.

"Saya seorang yang sangat suka pada barangan luxury. Selagi ia boleh memajukan fikiran dan hidup, tiada siapa boleh menghalang. Selagi tidak menyusahkan orang lain dan dengan cara halal, tidak mengapa; ini prinsip saya," katanya lagi.

Seperti yang dijangka, perkongsian yang dimuatnaik di akaun Instagram miliknya itu menerima pelbagai reaksi daripada netizen.

Ramai juga yang menyifatkan pembelian pen mewah itu sebagai satu pembaziran, tambahan lagi ramai rakyat Malaysia sedang berhadapan saat getir ekoran banjir yang melanda.

"Sekiranya berkemampuan, kongsilah rezeki. Bantulah mangsa banjir, saham akhirat, kemewahan hanya di dunia," tulis netizen.

"Betul lah orang cakap dia ni jelmaan Aliff Syukri," tulis pengguna Instagram yang lain.

"Pergilah bantu mangsa banjir Iqbal, daripada beli pen kau tak guna pun, membazir amalan syaitan," tulis seorang lagi.

A post shared by Ahmad Iqbal Zulkefli (@ahmadiqbalzulkefli)








Seperti yang dilaporkan sebelum ini, Iqbal kini berada di Indonesia untuk satu tempoh yang agak lama atas tujuan kerja dan mencari ketenangan di luar negara.

Iqbal juga kerap berkongsi perkembangan sepanjang berada di negara jiran itu.

BACA: Tayang Video 'Humble' Di Indonesia, Iqbal Dikecam Lagi - "Selama Ni Awak Anak Raja Ya?"