Laman Utama

Bersedia Dikritik, Fasha Sandha Seronok Bawa Watak Sugar Mummy; “Ada Babak Daring, Tapi Saya Pentingkan Pengajaran”

Asyikin Mayudin
15/09/2022
04:55 MYT
Pertama kali memegang watak sebagai isteri curang dan ‘sugar mummy’ dalam drama Rampas Cintaku, pelakon Fasha Sandha sudah bersiap sedia dengan kritikan netizen.
Menyedari kewujudan jabatan netizen malaysia (JNM), Fasha berkata dia lebih memandang sisi berbeza karekternya itu dan pengajaran dalam cerita tersebut.
“Saya memandang dari sudut positif, masa dapat skrip ini macam wow, karekter baru. Walaupun ada babak daring tapi saya lebih pentingkan pengajaran dalam cerita.
“Kita kena tengok sisi berbeza. Saya tahu JNM akan jalankan tugas mereka. Tetapi saya tak kisah, sebab saya hanya bertugas dan menjayakan karekter itu atas permintaan naskha.
“Selain untuk menampakkan lakonan saya real, tak nampak macam tipu. Sebab memang wujud kisah macam dalam drama ini,” kata Fasha kepada Gempak.
Fasha ditemui ketika sidang media dan tayangan drama Rampas Cintaku selama 60 minit di DADI Pavilion, Kuala Lumpur baru-baru ini.
Berkongsi lagi mengenai wataknya, isteri kepada pelakon Aidil Aziz ini memberitahu dia banyak bertanya kepada pengarah memandangkan tidak ada pengalaman sebagai ‘sugar mummy’.
“Sejujurnya, saya tak pernah ada pengalaman dan tidak dikelilingi orang-orang yang mempunyai anak ikan. Memang saya blur nak buat research fasal watak saya ini.
“Saya banyak berbincang dengan pengarah macam mana nak tunjuk saya ini seorang Datin yang berumur 40an. Saya gementar kalau watak saya itu tak sampai.
“Walaupun shooting dengan suami sendiri pun jadi gementar,” ujarnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.