Pelakon Steve Yap terkejut apabila akaun TikTok miliknya tiba-tiba dihujani dengan tontonan dan komen ramai.

Rupa-rupanya, Steve, 49, baru-baru ini ada berkongsi tips diet yang diamalkannya untuk kekal cergas, sihat dan pada masa sama mengekalkan bentuk tubuh yang menawan.

"Uncle terperanjat tiba-tiba ramai peminat dan banyak komen. Uncle terharu, terima kasih sangat.

"Ramai yang tanya umur uncle, uncle 49 tahun... Dan ada juga yang kata segan nak panggil uncle, nak panggil daddy ke abang ke, Steve pun boleh. Umur tu hanya satu nombor," kata Steve.

Berkongsi tips dietnya, kata pelakon drama Ahli Bapak Bapak Club itu dia mengurangkan pengambilan gula dan mengawal karbohidrat dalam makanannya.

"Ramai yang tanya bagaimana uncle jaga diet. Sebenarnya senang je, uncle kurangkan pengambilan gula. Maksudnya bila uncle minum kopi atau teh, mesti kurang manis. Lagi baik kosong!

"Lagi satu paling penting, jangan ambil minuman ringan. Jangan! Sirap bandung tu sedap uncle tahu, tapi kalau nak maintain berat badan jangan ambil gula.

"Selain itu, kurangkan pengambilan karbohidrat maksudnya roti canai, nasi lemak. Uncle tahu itu susah sebab sedap, uncle pun suka. Uncle pun makan. Tapi itu tak apa, bila kita bersenam itu akan dibakar.

"Gula adalah segala punca penyakit," jelasnya yang turut mengamalkan intermittent fasting.
@steveylc

Uncle share cara diet plan

♬ original sound - Steve Yap

Sebenarnya lebih melucukan apabila Steve dihujani dengan komen-komen nakal dari netizen termasuk yang menawarkan diri untuk menjadi isterinya.

"Uncle, i'm 23 turning 43 next year, do you need a wife?"

"Uncle I can speak Mandarin, you impressed?"

"Uncle do you need a granddaughter?"

"Wah muka uncle macam John Wick lah.

"Saya terbayang kalau dapat trim rambut uncle, buang misai, buang janggut auto Hero Remaja," tulis sebahagian pengguna.

Jawab Steve; "Kebanyakan komen memang kelakar, you guys make me laughing."




Bagi yang ingin menonton Ahli Bapak-Bapak Club yang dibintangi Steve, Aiman Hakim, Luqman Hafidz, Datuk Fizz Fairuz dan ramai lagi, boleh saja strim di portal Gempak, aplikasi Astro GO dan on demand untuk pilihan lebih fleksibel.