Viral

Budak Tahfiz Malu-Malu Main Tik Tok, Netizen Komen “Macam Tulah Kalau Hati Masih Suci, Muka Berseri, Comelnya”

Mya Amri
29/05/2020
12:01 MYT
Gelagat beberapa orang budak tahfiz membuat cubaan untuk bermain aplikasi Tik Tok menjadi tular di media sosial.
Tidak sama seperti kebanyakan Tik Tok yang menunjukkan bakat tarian, video kali ini sangat ‘tenang’ dengan hanya merakamkan senyuman anak-anak Tahfiz.
Dengan berpakaian sopan dan berkopiah, video tersebut merakamkan gelagat anak-anak Tahfiz yang malu-malu untuk melakukan Tik Tok.
Berlatar belakangkan lagu Hari Raya, mereka mula menjengah-jengah dihadapan kamera seorang demi seorang sambil tersenyum dan tersipu-sipu malu.
Ternyata wajah yang berseri-seri dan senyuman manis anak-anak Tahfiz itu berjaya memikat hati warganet. Tidak kurang juga ada yang menonton video berdurasi 31 saat itu berulangkali.
Rata-ratanya memberikan komen positif selain mengakui berasa tenang melihat wajah bersih anak-anak Tahfiz itu. Video yang dikongsi oleh Facebook ERA Malaysia dan Instagram ERA.Jer itu telah menerima lebih 100,000 tontonan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.