Kerap berkongsi perihal Islamik di media sosial sejak akhir-akhir ini membuatkan ada segelintir menyamakan pelakon Amar Baharin seperti bintang popular Indonesia, Irwansyah.

Mengulas mengenai penilaian tersebut, kata Amar tiada apa yang boleh diperkatakan memandangkan ia dari sudut pandangan orang luar.

"Irwansyah? Mungkin saya akan masuk studio recording untuk single terbaru 'Kutunggu Jandamu 2' dan akan menjadi OST Hati Yang Dikhianati…. Just kidding.

"Peminat yang menilai. Saya tak ada komen lanjut," katanya sambil berseloroh.

Sementara itu, ditanya mengenai keberaniannya untuk menyambung penggambaran drama rantaian popular Hati Yang Dikhianati, Amar akui bimbang.

"Yang pertama saya sangat bersyukur dengan rezeki yang Allah aturkan ini bila industri perfileman sudah diizinkan untuk menjalani pengambaran seperti biasa.
"Alhamdulillah. Sedikit rasa bimbang dengan keadaan pandemik yang sedang kita lalui tetapi lebih kepada rasa bersyukur bila kita dah boleh mencari rezeki bagi kelansungan hidup diri dan keluarga," ujarnya.

Tambah Amar, watak Elyas yang diperankan dalam drama terbabit sudah sebati dalam dirinya biarpun sudah beberapa bulan tertangguh penggambaran.

"Karakter Elyas sudah sebati dalam hidup saya setelah hampir 5 bulan kami menjalani pengambaran cuma setelah cuti yang agak lama, saya ada juga membuat ”homework” sebelum masuk semula ke set.

"Menonton beberapa episod sebelum, dan membaca skrip untuk refresh semula karakter Elyas dan karakter lain yang berkaitan dengan Elyas. Tidak sesukar seperti baru mula pengambaran pada Januari lalu," katanya.

Hati Yang Dikhianati turut dibintangi Isyariana, Mona Ellen, Zamarul Hisham, Mia Nasir, Shah Iskandar dan ramai lagi.

Drama bersiri Hati Yang Dikhianati akan kembali disiarkan bermula 22 Oktober ini dengan kisah yang lebih panas dan pergolakan mendebarkan.

Hati Yang Dikhianati akan bersiaran pada pukul 6 petang di saluran Astro Prima (105) serta turut boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.