Laman Utama

Bukan Nak Kurus, Atikah Suhaimie Hanya Jadikan Tips Menu Sihat Sebagai ‘Content’ TikTok - “Saya Pun Tak La Pandai Menari, Jadi…”

Asyikin Mayudin
26/11/2022
07:55 MYT
Pelakon Atikah Suhaimie memberitahu dia mahu berkongsi tips menu sihat atau diet yang diajar oleh personal trainer di TikTok untuk dijadikan manfaat kepada orang lain.
Menurut Atikah, perkongsian itu juga sekadar ‘content’ TikTok memandangkan dia tidak mempunyai bakat menari seperti orang lain di platform tersebut.
"Sebenarnya saya hanya nak kongsi dengan semua orang. Untuk saya sendiri, ada ambil personal trainer untuk tahu apa makanan yang saya boleh makan untuk diet.
“Bagi saya, ia hanya content di TikTok saja sebab saya pun tak la pandai menari atau sebagainya. Jadi, apa yang personal trainer saya beritahu, saya akan kongsikan dengan semua orang.
“Supaya semua orang dapat manfaat juga daripada ilmu yang saya ada untuk proses diet. Sebab orang selalu cakap diet ini mahal tapi sebenarnya tidak,” katanya kepada Gempak.
Atikah berkata demikian ketika sidang media drama terbaharu lakonannya berjudul Aku Seorang Perempuan yang diadakan secara atas talian pada Rabu.
Biarpun sudah bentuk badannya sudah dianggap kurus namun pelakon kelahiran Singapura ini menegaskan dia mengamalkan makanan diet kerana ingin menjalani kehidupan lebih sihat.
“Kenapa saya diet walaupun dah kurus? Sebab sebenarnya saya mahu jalani kehidupan yang lebih sihat… jadi, saya diet untuk kesihatan bukannya kurus.
“Lagipun saya tengok, orang zaman sekarang yang muda-muda pun dah sakit. Jadi, kita kena berhati-hati,” ujarnya.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Gelaran ‘Datin’ Beri Tekanan Kepada Atikah Suhaimie - “Saya Bukan Macam Suami Yang Lakukan…”

gempak
18/04/2024
06:55 MYT
Atikah akui masih kekok dengan gelaran 'Datin'.
Hiburan

Netizen Puji Atikah Suhaimie Rajin Masak Sahur - “Boleh Katakan Setiap Hari Aku Macam Wajib Tengok…”

gempak
21/03/2024
08:55 MYT
Seronok tengok Atikah masak untuk sahur.
Hiburan

Atikah Suhaime Masih Rasa Janggal Dipanggil 'Datin', Selesa Panggil Nama Kecuali Ketika ...

gempak
24/01/2024
05:00 MYT
Baru sahaja mendirikan rumah tangga, pelakon, Atikah Suhaime mengakui dirinya berasa kekok apabila dipanggil dengan gelaran Datin.
Hiburan

Atikah Suhaime Bakal Tamatkan Zaman Bujang? Netizen Puji Majlis Simple Sahaja

gempak
12/01/2024
10:30 MYT
Tahniah Atikah!
Laman Utama

[VIDEO] “Apa Kalau Umur 31 You kena Nampak Makcik-Makcik Ke?” - Atikah Suhaime Hairan Ditegur Nampak Masih Muda

gempak
18/10/2022
03:55 MYT
Dah memang Atikah masih muda kan...