Pelakon Sharifah Sakinah akui tidak berniat untuk menyinggung mana-mana pihak dengan membawa pelajar Tahfiz menonton wayang baru-baru ini.

Malah niat baik Sakinah itu juga telah disalah erti oleh netizen sehingga ada yang memberikan komen-komen negatif.

Menerusi kenyataan diakaun Instagramnya, Sakinah juga memohon maaf sekiranya niat baiknya itu telah bertukar menjadi kontroversi dikalangan netizen.

“Pertama sekali, bukan niat saya sama sekali untuk menyinggung perasaan orang dengan membawa pelajar Tahfiz menonton wayang.

“Jika anda bertanya mengenai apa yang saya fikirkan, sudah pasti saya mahu memberikan sokongan kepada industri filem negara namun dengan hanya membeli satu atau dua tiket sahaja tidak mencukupi.

“Jadi saya mempertimbangkan untuk membeli tiket dengan jumlah yang banyak. Dapatkan lebih ramai orang, mungkin anak-anak yatim atau pun pelajar Tahfiz. Mungkin dengan cara itu secara tidak langsung boleh membuatkan mereka lebih berasa gembira pada hujung minggu.

“Saya mendapat lampu hijau daripada sekolah Tahfiz. Perancangannya adalah saya mahukan mereka menikmati waktu petang, menonton filem, makan di luar dan pada masa yang sama saya juga dapat membeli banyak tiket sebagai tanda sokongan kepada industri perfileman negara.

“Mereka juga sukakan filem dan merasakan perkara itu relevan. Pusaka adalah sebuah filem seram yang berkaitan dengan agama dan jin, ada mesejnya di situ.

“Saya rasa seperti tidak percaya perkara ini telah mendapat banyak reaksi sebaliknya. Saya mohon maaf sekiranya saya ada menyinggung sesiapa.

“Perkara ini pada mulanya hanyalah niat baik yang telah bertukar menjadi kontroversi. Maafkan saya. Tapi apa-apa pun cerita Pusaka best! Pergi tengok!” tulisnya.

First of all, it wasn't my intention at all to offend people by bringing tahfiz students to watch movies. If you're asking what was I thinking, well at first I want to support our local film but to buy one or two tickets is not enough. So I was considering to buy more tickets. Get more people, maybe anak yatim or tahfiz students, maybe can make them happier for the weekend. I got a greenlight from the Tahfiz students school. The plan was I want them to enjoy the afternoon, watch movies, eat outside and at the same time I get to buy a lot of tickets to support a good local movie. The kids like the movie too, they feel like it was relevant. Pusaka is a horror movie that relates to agama and djin, ada mesejnya di situ. I cannot believe it sparks a lot of backlash and anger. I'm sorry if I offend anyone. It started with an innocent intention that turned out as a controversy.im sorry ? oh anyway cerita pusaka best . Pergi tgk!

A post shared by Sharifah Sakinah Al-Khaired (@sharifah_sakinah) on


Terdahulu, Sakinah telah mendapat kecaman netizen kerana membawa pelajar Tahfiz menonton wayang dan melabelkan tindakan pelakon itu tidak bersesuaian.