Laman Utama

Da'i Syed Selamat Bernikah Dengan Hana Ismail, Terima Mas Kahwin Gelang Emas

Syafiqah Jalal
03/12/2022
04:19 MYT
Pendakwah bebas, Da'i Syed selamat bernikah dengan pengacara TV, Hana Ismail dengan sekali lafaz di Masjid Ibnu Mas'ud Kuala Lumpur pada jam 11.46 pagi Sabtu.
Da'i Syed, 27, dan Hana dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan iaitu Ismail Dahwan.
Hana, 36, yang mengalirkan air mata sebaik sahaja diijabkabulkan itu menerima mas kahwin berupa seutas gelang emas daripada Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful.
Sementara jumlah wang hantaran dirahsiakan serta tiada sebarang pertukaran dulang hantaran kerana kedua-dua belah pihak sudah bersetuju dalam perbincangan pertunangan sebelum ini.
Majlis akad nikah yang dimulakan dengan acara Maulid itu dihadiri kira-kira lebih 100 orang tetamu.
Tetamu terdiri daripada ahli keluarga terdekat kedua-dua belah pihak serta sahabat handai serta rakan artis Datin Umie Aida, Irma Hasmie, Sharifah Haslinda dan ramai lagi.
Mempelai ini bakal diraikan dalam satu majlis resepsi yang akan diadakan di Magika Hall, Monterez Club Shah Alam malam ini.
Pasangan itu melangsungkan majlis pertunangan secara tertutup pada 23 Oktober lalu di kediaman keluarga Hana di Johor Bahru, Johor.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bakal Bergelar Bapa, Da'i Syed Mahu Tukar Imej Bersesuaian - “Saya Berniat Potong Rambut…”

gempak
22/07/2024
01:02 MYT
Pendakwah selebriti, Da'i Syed mengakui sedikit gementar untuk menimang cahaya mata sulung dan sekaligus memikul tanggungjawab sebagai seorang bapa.
Viral

Pasangan Pengantin Ini Pilih Untuk Nikah Pukul 4 Pagi

gempak
10/07/2024
06:55 MYT
Tindakan sepasang pengantin baharu di Kudus, wilayah Jawa Tengah yang melangsungkan pernikahan pada pukul 4 pagi (waktu tempatan) semalam berjaya mendapat perhatian ramai.
Viral

Punah Hati Bapa Ini Bila Anak Berusia Belasan Tahun Dinikahi Senyap-Senyap Oleh Guru Sekolah Pondok

gempak
07/07/2024
04:55 MYT
Hati bapa mana yang tidak retak apabila mendapati anak gadisnya dikhabar bernikah dengan guru sekolah pondok, tempat anaknya itu menuntut ilmu.
Hiburan

Kes Rogol: Da'i Syed Tarik Balik Rayuan

gempak
04/07/2024
01:52 MYT
Pendakwah selebriti Da'i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful, menarik balik rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang memerintahkannya membela diri atas pertuduhan merogol seorang wanita, lima tahun lepas.
Hiburan

Tak Pernah Bercinta, Redza Rosli Terus Ajak Bella Hanna Beli Cincin & Melamar - “Waktu Itulah Kami Meluahkan Perasaan…”

gempak
22/06/2024
01:38 MYT
Tidak pernah menjalinkan hubungan cinta, pelakon Redza Rosli mendedahkan dia tergerak hati untuk melamar aktres Bella Hanna sebagai isterinya ketika mereka keluar makan dua bulan lalu.