Filem Rahsia terbitan Astro Shaw sudah pun menemui penonton minggu lalu dan rata-rata memberikan ulasan positif terhadap karya arahan Shamyl Othman itu.

Selain ulasan awal, rata-rata dalam kalangan netizen turut memuji naskhah yang bergenre seram thriller itu.





“Hello everyone pergi la tengok Rahsia kat wayang, best!”

“Tak tahu la sebab dah lama tak tengok cerita hantu dekat wayang ke apa, tapi semalam masa tengok Rahsia ada lah few scene yang tutup mata sebab takut terkejut? Dah la tak ramai orang, aircond sejuk, volume macam extra kuat pulak semalam.”



“Rahsia is good! Pergi la tengok kat wayang.”

“Weh. Jom tengok wayang. Cerita ара? Rahsia. Hurmmm. Geram juga pastu baru teringat memang tajuk Rahsia! Sila pergi tengok! Cerita versi baru ni sama seram dengan yang lama dulu. Ada dua tiga kali aku terjerit.”



Seperti versi asal Rahsia yang membariskan pelakon terkenal negara, versi reboot turut menampilkan wajah-wajah popular.

Watak Ramlah yang dijayakan oleh Noor Kumalasari, kini dilakonkan oleh Nabila Huda. Manakala, watak Hamdan oleh Shukery Hashim digerakkan oleh Fikry Ibrahim.

Barisan pelakon lain termasuk Eman Manan, Marsha Milan, Rashidi Ishak, Qistina Raisah, Syed Ali Murtadha, Mislina Mustaffa, Aloy Paradoks serta Nabil Zakaria di samping penampilan istimewa Othman Hafsham dan Susan Lankester.

Rahsia membawa tagline Dia Takkan Pergi manakala lagu berjudul Alunan Lara adalah lagu tema rasmi Rahsia yang dinyanyikan oleh Njwa.

Rahsia membongkar sejarah silam sebuah keluarga. Ramlah pulang bercuti ke rumah ayahnya, Tan Sri Karim bersama suami, Hamdan dan anak-anak, Marina dan Saiful.

Keadaan menjadi keruh apabila Saiful tiba-tiba lesap sewaktu mereka berkelah di tepi pantai.

Pihak polis yakin Saiful hilang di persisiran pantai, namun Ramlah berkeras bahawa anaknya disembunyikan kuasa mistik.

Sementara Hamdan menyertai pihak polis dalam operasi pencarian, Ramlah diganggu oleh kelibat wanita yang menggerunkan.

Walaupun tiada bukti kukuh, Ramlah bertekad untuk berdepan dengan puaka tersebut sekali gus merungkai rahsia di sebalik kehilangan anaknya itu.

BACA: Lima Hari Tayangan, Rahsia Raih Kutipan RM 2.2 Juta! Terbaiklah!​