Pempengaruh, Hafiz Mahamad menyatakan rasa gembira apabila isterinya, Syafiqah Aina kembali ceria selepas bersalin.

Menerusi hantaran di akaun Instagramnya, Hafiz berkongsi keadaan terkini isteri kesayangannya.

“Saya kesian tengok Aina, baru dia start senyum dekat saya. Memang saya rasa tak kena kalau dia tak senyum, sebab senyum tu lah yang saya perlukan hari-hari

“Tapi faham sangat keadaan dia, waktu melahirkan tu memang lama dia tahan sakit dan darah pun banyak keluar. Badan dan mental pun tak stabil.

“Seminggu ni, memang saya dan Aina banyak diam. Kurang berbual dan saya kesian bila tengah malam dia kena pump susu, kadang sampai tertidur duduk.

“Saya nak ajak bergurau atau bercakap pun takut, sebab setiap kali tengok muka ‘ini signal’ tak kena ni,” kongsinya.

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)

Dalam hantaran yang sama juga Hafiz turut menceritakan keadaan di mana dia berasa begitu bersalah kerana terlelap sewaktu mahu membantu Aina membuat susu anak.

“Ada satu situasi, saya memang dah set nak berjaga malam sebab setiap 1 - 2 jam memang kena bagi susu.

“Ingat lagi jam 3/4 am, saya boleh pula tertidur. Aina kejut suruh panaskan susu, saya pi dapur panaskan susu dan sementara menunggu susu nak panas tu saya tertidur.

“Sedar sedar je! Bila sedar, saya tengok cawan air panas je ada, susu dah takda. Tengok tengok jam, Ya Allah aku terlajak. Perasaan waktu ni, 'saya memang serba salah dan rasa diri tak boleh harap'

“Masuk je bilik, saya terus minta maaf. Bagi dia masa sikit dan terus dapt whatsapp 'sayang minta maaf kalau terlalu emotional lately' ni.

“Alhamdulilah ini yang saya nak selama berkahwin, kita tak panjangkan cerita tu tapi kita cepat berbaik,” coretnya.

Dalam pada itu, Hafiz juga mengakui kelahiran anak keduanya ini benar-benar memberikan cabaran buat isterinya.

“Alhamdulilah, dia dah start senyum dan nampak segar balik. Kali ini punya melahirkan, sangat mencabar.

“Hampir seminggu dah anak ke 2 saya lahir dan setiap hari kena ke klinik atau hospital sebab baby kuning dan kakak yang sulung tu demam.

“Apa-apa pun, dia wanita. Saya dapat tahu satu perkara, wanita selepas dia melahirkan. Macam-macam perkara dia akan rasa.

‘Rasa diri dah tak cantik, badan dah hancur dan lain lain.’ Kalau bab emosi, itu memang tak stabil.

“Ainaa, apa pun awak rasa. Abang nak awak tahu, sampai bila-bila pun awak adalah wanita yang cantik. Bukan sweet talker ni, tapi ini hakikatnya,” tulis Hafiz.

Hafiz dan Aina berkahwin pada 24 November 2017 dan dikurniakan dua cahaya mata, Raisya Narisa dan Rayqal Arees yang dilahirkan pada 26 Julai lalu.