Laman Utama

“Dengar Bisikan Suara…”- Tular Cubaan Bunuh Diri, Bomba Terpaksa….

Gempak
12/05/2022
07:30 MYT
Semalam tular sebuah video yang menunjukkan seorang gadis yang dipercayai cuba terjun dari tingkat lima sebuah pasar raya di Seksyen 7, Shah Alam.
Gadis itu bagaimana pun telah diselamatkan oleh pengawal keselamatan dengan kerjasama anggota bomba dan penyelamat.
Pengarah Bomba Selangor, Norazam Khamis berkata, bomba yang menerima panggilan pada jam 6.04 petang, tiba di lokasi pada jam lapan minit kemudian.
"Sebaik tiba di lokasi, bomba mendapati gadis berumur 19 tahun berada di tingkat lima pasar raya terbabit dan cuba terjun.
"Pengawal keselamatan dan pasukan bomba mengambil masa 30 minit memujuk mangsa agar tidak bertindak demikian. Mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya," katanya ketika dihubungi hari ini.
Norazam berkata, berdasarkan siasatan dan maklumat yang diperolehi, mangsa yang juga warga tempatan adalah pekerja swasta di Kem Rimba Seksyen 16.
"Menurut penyelianya, mangsa banyak mendiamkan diri. Sejak pagi, dia tidak makan dan mendakwa ada mendengar bisikan suara menyuruhnya ke bangunan pasar raya itu.
"Penyelia memaklumkan mangsa sedang menerima rawatan kemurungan," katanya.
Beliau berkata, berdasarkan maklumat mangsa pernah bertindak mengelar dan melukakan tangan sendiri.
Terdahulu, tular di media sosial video berdurasi 30 saat memaparkan seorang gadis berada di tingkat lima pasar raya terbabit.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Gadis Mukbang Maut Akibat Makan Berlebihan

gempak
21/07/2024
13:55 MYT
Seorang bekas pelayan restoran maut akibat makan berlebihan selepas melakukan penstriman langsung mukbang, yang dalam bahasa Korea bermaksud makan dalam kuantiti yang banyak.
Hiburan

Hilang Arah Selepas Ditamatkan Perkhidmatan Di Stesen Radio, Fizie Pernah Terfikir Nak Akhiri Nyawa Sendiri - “Aku Hampir Terjun, Nasib Baik Allah Hantar…”

gempak
19/07/2024
00:55 MYT
Penyampai radio Fizie tidak menyangka segala pengorbanan dan komitmen yang diberikan sepenuhnya kepada kerja selama 10 tahun tidak dihargai apabila dia diberhentikan serta merta di sebuah stesen radio pada Julai 2021.
Viral

Pilih Hotel Mewah Di Bangkok, Enggan Staf Bancuh Teh, Wanita Racun 5 Rakan Sebelum Bunuh Diri

gempak
18/07/2024
18:40 MYT
Seorang wanita berusia 56 tahun ditemui maut bersama lima rakan di bilik sebuah hotel mewah di Bangkok, Thailand dalam satu insiden yang menggemparkan.
Viral

Panjat Balkoni Pakai Helmet, Kelakuan Berani Mati Gadis Ini Bikin Netizen Seriau - “Kita Yang Tengok Pun Gayat..”

gempak
17/07/2024
08:55 MYT
Sepotong video memaparkan tindakan seorang wanita yang melakukan aksi berbahaya dengan memanjat balkoni sebuah pangsapuri berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.
Viral

Suami Leka Berhibur Dengan Wanita Lain, Isteri Heret Turun Pentas! Netizen; "Siap-Siap Tidur Luar Bang"

gempak
04/07/2024
12:55 MYT
Sepotong video memaparkan seorang wanita mengamuk di sebuah majlis selepas suaminya naik ke pentas untuk menyanyi bersama gadis lain berjaya mendapat perhatian netizen semalam.