Pelakon, usahawan dan selebriti media sosial, Zarina Anjoulie Lavocah dipercayai bakal mengambil tindakan terhadap seorang anggota polis.

Tindakan tersebut susulan insiden tahanan polis yang dikatakan telah membabitkan dirinya baru-baru ini.

“Alhamdulillah report polis dah buat kepada anggota polis wanita berkenaan.

“Selepas siasatan saya akan mengambil tindakan menyaman anggota tersebut. Buat masa ini saya tidak akan dedah identitinya tetapi kalau sampai di mahkamah nanti orang akan tahu siapa,” katanya menerusi satu posting di Instagram.

Menurut Zarina atau lebih mesra disapa Anju lagi, dia juga akan berlawan habis-habisan berhubung isu tersebut.

“Dimanakah integriti kamu sebagai seorang anggota polis wanita? Saya bimbang adakah nanti orang lain akan kena senasib dengan saya juga?

“Saya takkan berdiam diri saya akan viral kan habis habisan sampai saya dapat keadilan yang saya deserve.

“Memandangkan anggota ni nak viral nak glamour, saya akan kasi dia viral dia idamkan,” katanya.


Terdahulu, media melaporkan seorang selebriti wanita ditahan kerana disyaki terbabit dengan penyalahgunaan dadah di sebuah rumah di Kampung Chalet, Nilai, semalam.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Fazley Ab Rahman berkata, wanita berusia 34 tahun itu ditahan anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai yang membuat serbuan di rumah berkenaan.

"Selebriti itu dibawa ke pejabat Narkotik IPD Nilai bagi tujuan saringan awal air kencing. Keputusan mendapati wanita itu positif dadah jenis methamphetamine," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Katanya, suspek diberi jaminan polis selepas selesai memberi keterangan.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda maksimum RM5,000, atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

BACA: Live Instagram Dengan Zarina Anjoulie, Zoey Rahman Diasak Soalan Netizen - "Anju Memang Ambil Dadah Ke?"