,
Viral

Diabaikan & Dihalau, Nasib Kanak-Kanak Ini Raih Simpati Netizen - “Korang Nak Tahu Siapa Patut Childfree? Mak Bapak Adik Ni!"

Umirah Halim
12/07/2024
06:17 MYT
Isu ‘childfree’ ataupun perkahwinan tanpa memiliki cahaya mata merupakan satu trend perkahwinan yang hangat diperkatakan ketika ini.

Abaikan Anak

Lantaran kepada permasalahan tersebut seorang pengguna platform X menzahirkan rasa kasihan terhadap seorang kanak-kanak berusia 13 tahun yang diabaikan oleh ibu bapanya.

“Korang nak tahu siapa patut childfree?

Menurut pengguna media sosial berkenaan, ibu bapa kepada kanak-kanak itu yang sepatutnya mengamalkan perkahwinan ‘childfree’ kerana tidak mampu bertanggungjawab dengan cahaya mata sendiri.
“Korang nak tahu siapa patut childfree? Mak bapak adik ni!” getusnya.
Apa yang lebih menyayat hati adalah apabila difahamkan kanak-kanak itu tidak diberi kebenaran masuk ke dalam rumah sehingga terpaksa membuang air besar di kawasan tangga kediaman.
BERITA TRENDING:“Kesian Kami Yang Tak Mampu “ – Individu Ini Dikritik Sebab Tegur TikToker Kongsi Makan Sedap -Sedap Di Media Sosial
BERITA TRENDING: Achey Berang Pasangan Pilih Konsep 'Child Free' & Anggap Anak Beban - "Mak, Nenek Moyang Awak Pun Agak Menyesal Bila…”
BERITA TRENDING: Ulas Isu ‘Child Free’, Caprice Akui Hidup Berubah Lepas Punyai Zuriat – "Dulu Tidur Bergantung Pada Ubat”
BERITA TRENDING: Isu Pasangan Suami Isteri Mahu ‘Childfree’ & Anggap Anak Beban, Ini Komen Ustaz Tajdid Hadhari - “Hukumnya Adalah Haram Apabila…”
Melihat kepada entri yang dikongsikan, rata-rata netizen menzahirkan rasa simpati kepada kanak-kanak tersebut.
Tidak hanya berhenti di situ, ada juga segelintir yang meluahkan rasa tidak puas hati dengan sikap ibu bapa kanak-kanak berkenaan.
Sekadar info, setakat artikel ini ditulis posting itu meraih hampir 300,000 tontonan di Platform X.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Pantas! Netizen Puji Pasukan Bomba Sampai Ke Lokasi Kebakaran Kurang Dari 10 Minit - “Saya Sangat Kagum Dengan…”

gempak
07/09/2024
02:55 MYT
Menerusi video yang dikongsikan @cymfvlkrum dilaman TikTok dia sangat kagum dengan tindakan pasukan bomba yang tiba dilokasi kebakaran kurang daripada 10 minit.
Viral

Nani Roslan Jadi Emosi Baca Komen Ibu Bapa Pertahankan ‘Abang Bas’ - “Berapa Ramai Rakyat Malaysia Yang Mempunyai Nafsu Terhadap…”

gempak
07/09/2024
01:55 MYT
Pempengaruh dan personaliti Nani Roslan meluahkan rasa berang apabila dia membaca komen reaksi segelintir ibu bapa menyokong video konten ‘Abang Bas’ yang tular di TikTok.
Viral

Ibu Kecewa Anak Dilibas Siak Masjid Dengan Getah Paip Sampai Berbirat, Sebagai Amaran Elak Berbuat Bising

gempak
06/09/2024
21:55 MYT
Kecewa dan kesal, perkongsian seorang ibu mendakwa anaknya dipukul menggunakan getah paip di sebuah masjid semasa solat Jumaat menjadi perhatian warganet.
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Hiburan

Bapa Fikry Ibrahim Meninggal Dunia - "Ayah Saya Sudah Kembali Ke Rahmatullah.."

gempak
06/09/2024
01:31 MYT
Bapa kepada pelakon, Fikry Ibrahim, Ahmad Ibrahim meninggal dunia pada Jumaat.