Menteri Tenaga Dan Sumber Asli, Datuk Seri Takiyuddin Hassan semalam tampil menafikan dia mendirikan rumah tangga dengan sesiapa selama tempoh 15 tahun ini.

Ia termsuklah dakwaan perkahwinan antara dia dengan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun.

“Patutnya benda tu peribadi. Tapi beginilah.. Once and for all saya nak beritahu bahawa… dalam tempoh 10 atau pun 15 tahun sebelum ini, saya tak pernah mendirikan rumah tangga dengan sesiapa saja.

“Dalam 10 tahun tu dua kali pilihan raya, 15 tahun tu tiga kali pilihan raya. Saya tak pernah mendirikan rumah tangga dengan sesiapa saja,” katanya.

Takiyuddin berkata demikian ketika melakukan pertemuan dan mesyuarat di ibu pejabat Tenaga Nasional Berhad (TNB) Kota Bharu, Kelantan.

Terdahulu, Astro Awani melaporkan, Takiyuddin yang juga Setiausaha Agung PAS itu masih berteka-teki mengenai status perkahwinannya dengan seorang ahli politik dari Selangor.

Dia hanya menjelaskan yang isterinya merupakan seorang pengundi di Malaysia selepas diajukan soalan berhubung dakwaan mengenai perkahwinan antara dia dan ahli politik itu.

Sumber: Astro Awani

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!