Hujung tahun lalu, penyanyi dan pelakon MK K-Clique dituduh tidak mempromosikan filem lakonannya iaitu Marabahaya Underground.

Menerusi laporan media, MK dikatakan tidak memberikan kerjasama sungguhpun telah tertakluk di dalam kontrak yang menyatakan tentang persetujuan mengenai promosi dan juga pemasaran.

Pihak produksi juga bingung dengan situasi berkenaan dan berharap agar MK dapat menyelesaikan perkara tersebut supaya imej syarikat tidak tercalar.

Justeru, berkesempatan bertemu dengan MK baru-baru ini, penyanyi berasal dari Sabah itu menjelaskan yang dia tidak berniat untuk tidak mempromosikan filem pertama lakonannya itu.

Katanya, dia terlambat dari segi jadual dan terlewat untuk mempromosikan filem berkenaan di media sosial

“Sebenarnya tidaklah serius sangat. Bukan jadi masalah pun. Filem tersebut dibikin sekitar tiga tahun lalu. Bukan masalah saya tidak promote atau apa… cuma terlambat dari segi jadual.

“Mungkin salah saya juga. Bukan lepas pandang tetapi terlambat sedikit. Selepas ini saya berjanji akan lebih berhati-hati dan lebih peka terhadap jadual promosi,” katanya kepada Gempak.

Dalam perkembangan lain, MK bakal bekerjasama dengan nama-nama besar seperti Tony Eusoff, Zizan Razak, Daiyan Trisha dan Chubb-E menerusi telefilem Rompak.