,
Hiburan

Dr Say Maklum Anak Kedua Masih Trauma Selepas Insiden Maid Bawa Lelaki Warga Asing Masuk Rumah -  “Bila Sebut CCTV, Dia...”

Khairil Khusyairi
15/08/2024
02:55 MYT
Personaliti media sosial dan doktor selebriti, Dr Say Shazril memaklumkan pembantu rumah warga Indonesia yang kantoi membawa lelaki asing ke dalam rumahnya tempoh hari telah diusir dan tidak lagi berkerja bersamanya.
Bercakap kepada Gempak, Dr Say memaklumkan dia masih mengekalkan pembantu rumah asal Filipina kerana merasakan pembantu tersebut sangat ikhlas bekerja.
“Maid Indonesia telah diusir dan kini tinggal maid Filipina saja. Dan kenapa saya kekalkan dia sebab saya ambil dia pada bulan April lalu dan saya perasan sebelum maid Indonesia datang dia masih baik.
“Saya lihat dia ikhlas bekerja dan apa yang terjadi tempoh hari dia ada minta maaf tetapi saya faham perasaan itu sebab dia rasa tersepit.
“Saya ingat maid Indonesia dan Filipina takkan bergaduh kerana batas bahasa, tapi agak banyak pertelingkahan berlaku. Tapi disebabkan enggan kontroversi, dia layankan saja,” ujanya.
Dr Say ditemui pada pelancaran produk Sun Spectrum + oleh Avenys di Astana Bamboo Hills pada Rabu.
Dalam pada itu, Dr Say turut memaklumkan isterinya, Dr Azura sudah mula berasa skeptikal terhadap pembantu rumah asal Indonesia.
Namun, Dr Say berkata mereka tidak serik untuk mempunyai pembantu rumah.
“Maid Filipina tersebut baru 4 bulan kontrak, jadi boleh tukar dengan yang lain tetapi isteri saya sudah sedikit skeptikal dengan maid Indonesia.
“Kami tak serik ada maid sebab kami perlukan ia, saya tak tentu bekerja,” jelasnya lagi.
Ditanya apakah trauma atau tidak dengan kejadian tersebut, ini jawapan bapa kepada tiga cahaya mata itu.
“Kalau nak kata trauma itu dari skala 1 hingga 10, saya hanya rasa 5 saja.
“Nak kata trauma sangat tidak, dan tak trauma sangat pun tak juga sebab maid itu memang ikhlas bekerja sepanjang bersama kami.
“Saya ada dengar juga dia dibayar (pelacuran), lelaki-lelaki tersebut membayar kepada dia,” kongsinya.
Susulan itu, Dr Say turut memaklumkan anak keduanya agak trauma selepas kejadian tersebut berlaku dengan berasa takut dan menangis.
“Anak pertama dia tidak tahu apa sangat tetapi anak kedua saya pada mulanya agak trauma dia tanya ‘Mana kakak S?’ dan ‘Oh Kakak S dengan bad guy inside the room’.
“Selepas pada kejadian itu, dia tak cakap apa-apa, dia takut, saya hanya suruh senyap, kalau kami keluar dan ternampak warga Bangladesh pun dia tunjuk dan kata ‘Bad guy’.
“Di sekolah juga bila sebut fasal CCTV dia takut, menangis. Saya tak sangka sampai sebegitu. Ia perlukan masa untuk tenangkan dia,” tutupnya.
Terdahulu Dr Saya mendedah dua orang pembantu rumahnya kantoi membawa lelaki asing warga Bangladesh ke dalam rumah sehingga terpaksa menghubungi pihak berkuasa.

ARTIKEL BERKAITAN: Dr Say Menggigil Tahan Marah! Maid Senyap-Senyap Bawa Masuk Lelaki Dalam Rumah - “Baby Zeq Tengah Tidur, Boleh Dia Buat Projek”

ARTIKEL BERKAITAN: Dr Say & Polis Serbu Bilik Maid, Kantoi Dua Lelaki Menyorok Dalam Selimut - “Saya Layan Seperti Manusia, Tapi Layanan Binatang Mereka Beri…”

ARTIKEL BERKAITAN: Ramai Persoal Kenapa Beri Maid Pakai Handphone, Dr Say Perjelas Ada Polisi Berbeza - “Bila Dah Mula Kerja…”

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Hubungan Suami Isteri Perlu Ada Kepercayaan, Jangan Sebab Nafsu Anak-Anak Merana” - Elly Mazlein

gempak
15/09/2024
23:55 MYT
Meletakkan kepercayaan 100 peratus kepada pasangan, penyanyi dan pengacara popular Elly Mazlein mengakui tidak pernah memeriksa telefon mahupun dompet suaminya.
Viral

Wanita Buat POV Suami Isteri Dengan Anak Buat Permohonan Maaf - “Saya Cari Rezeki Halal,Hanya Lakonan Semata..”

gempak
15/09/2024
05:11 MYT
Tidak tahan dengan kecaman yang di terima, seorang wanita yang dikenali sebagai Dya tampil memberi penjelasan berhubung konten ‘POV’ suami isteri melibatkan anaknya yang masih di bawah umur.
Hiburan

Video Ucapan Birthday Anak Fattah & Fazura Buat Netizen Emosi, Ramai Doa Supaya Kembali Bersama

gempak
14/09/2024
11:55 MYT
Video ucapan istimewa anak kepada pasangan selebriti popular, Fattah Amin dan Nur Fazura iaitu Nur Fatima Aisya sempena ulang tahun kelahiran bapanya yang ke-34 mencuri tumpuan netizen.
Hiburan

“Rasanya Dia Lagi Fasih Daripada Saya” - Zahirah Macwilson Akui Penting Anak Tahu Bahasa Melayu

gempak
14/09/2024
08:55 MYT
Pelakon, Zahirah Macwilson akui berasa kagum melihat anak sulungnya, Isaac Raees bertutur dalam bahasa Melayu dengan lancar.
Hiburan

“Janganlah Sesuka Hati Pegang Anak Orang, Minta Izin Dulu” – Erra Fazira

gempak
14/09/2024
06:55 MYT
Pelakon dan pengacara jelita, Erra Fazira meluahkan rasa kurang senang apabila timbul isu berkaitan kanak-kanak menjadi mangsa amang seksual fizikal seperti yang tular baru-baru ini.