,
Hiburan

Dua Tahun Tak Ada Tawaran Berlakon, Mimi Ernida Sebak Kongsi Pengalaman Lalui Fasa ‘Struggle’ - “Sampai La Satu Tahap, Bila Orang…”

Asyikin Mayudin
19/09/2024
04:55 MYT
Pelakon Mimi Ernida mendedahkan dia pernah melalui fasa kekecewaan disebabkan tidak menerima sebarang tawaran berlakon selama dua tahun.

Bangkit semula

Mimi menerusi video temu bual yang dikongsikan di IG Hlive berkata dia bagaimanapun kembali bangkit dengan mengusahakan perniagaan sendiri dan menjadikan bidang lakonan sebagai sumber pendapatan alternatif.

“Saya pernah berada di peringkat kekecewaan, saya dah rasa dah. Kita tak pernah la sampai tahap berdepan masalah mental tapi pernah la satu ketika itu rasa sedih.

“Mungkin waktu itu tak matang lagi, umur 20-an dan kerap bertanya pada diri kenapa. Sekarang dah tak ada (perasaan kecewa) sebab saya pun dah ada perniagaan sendiri,” kata Mimi.

Tertanya pada diri

Pada perkongsian yang sama, pelakon berusia 34 tahun berkata dia menjadi tertanya-tanya pada dirinya apabila menerima tawaran berlakon.

“Saya pernah berhenti sekejap dan fokus pada perniagaan saja, dalam beberapa tahun juga. Sampai la satu tahap, bila orang panggil saya shooting, saya jadi macam terfikir diri sendiri ‘kenapa panggil?’.

“Masa kita di fasa struggle itu kenapa tak panggil saya. Bila dah berniaga, banyak masa di media sosial, orang panggil (berlakon), kita ada rasa ‘kenapa panggil?’,” katanya lagi.

ARTIKEL BERKAITAN: [VIDEO] “Bukan Copy Ori Ni, Memang Sebijik!” – Ramai Puji Mimi Ernida Sama Macam Alia Bhatt!

Dalam pada itu, Mimi turut meluahkan rasa teruja apabila bakal beraksi untuk pementasan teater buat pertama kali menerusi Cinta Ahmad Mutawakkil.
Teater Cinta Ahmad Mutawakkil dianjurkan sempena Festival Budaya Putrajaya 2024 yang bakal berlangsung 20 hingga 22 September ini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Badan Kelihatan Kurus, Along Eyzendy Kurang Dapat Tawaran & Pernah Dituduh Ambil Barang Terlarang - “Mula-Mula Terasa Hati Tapi…”

gempak
26/08/2024
04:55 MYT
Penampilan pelakon Along Eyzendy yang kini kelihatan kurus disebabkan perlu menjaga berat badan selepas jalani pembedahan buah pinggang memberi kesan kepada kerjaya seninya.
Hiburan

Lee Minho Cadang Berkahwin - "Saya Rasa Sudah Tiba Masanya Untuk Saya ..."

gempak
25/08/2024
13:55 MYT
Pelakon lelaki Korea terkenal, Lee Minho menyatakan bahawa dia ingin mempunyai keluarganya sendiri pada masa hadapan.
Hiburan

Baim Wong Kongsi Pengalaman Bekerja Bersama Anna Jobling - “Dia Memang Bagus, Cuma Dia..”

gempak
20/08/2024
12:55 MYT
Pelakon dari seberang, Baim Wong tampil berkongsi pengalaman sewaktu di set penggambaraan bersama aktres Anna Jobling menerusi filem pertama arahannya iaitu, Lembayung.
Hiburan

X-Change: Ikut Plot & Karakter, Hariz Hamdan Akan Terus Lakonkan Babak ‘Daring’

gempak
27/07/2024
02:55 MYT
Pelakon Hariz Hamdan menyatakan akan sentiasa mempertimbangkan untuk melakonkan mana-mana babak dalam drama yang memerlukan dirinya untuk membuat aksi ‘daring’.
Hiburan

Kilafairy Tolak Tawaran Berlakon Di Hospital, Masih Trauma Dengan Pemergiaan Arwah Ibu - “Saya Rasa Perasaan Ini Akan Ada…”

gempak
16/07/2024
00:55 MYT
Sudah lebih setahun ibunya yang juga penyanyi, Allahyarham Rohana Jalil meninggal dunia, namun pelakon dan penyanyi Kilafairy, 30, mengakui masih belum mampu mengendalikan trauma kehilangan dengan baik.