Laman Utama

Ebit Lew Masuk Kelab Malam Beri Pela*ur Jubah & Tudung - "Semua Menangis Bila Saya Mula Cakap..."

Maliah Surip
22/09/2022
02:30 MYT
Pendakwah bebas, Ebit Lew masih meneruskan perjuangannya menyantuni dan menyebarkan kebaikan kepada sesiapa sahaja yang memerlukan.
Dia yang diketahui berada di Jakarta, Indonesia menerusi kemas kini di Instagram miliknya bukan sahaja bertemu dengan golongan pemuda punk dan membantu memguruskan kepulangan seorang bapa dan anaknya rakyat Malaysia yang terkandas di republik tersebut, terkini Ebit dilihat mengunjungi kelab malam.
Menerusi keterangan pada kapsyennya, Ebit masuk ke kelab malam dan menyantuni wanita wanita yang bekerja sebagai pelacur di situ. Dia menceritakan ada wanita yang mula bekerja sebagai pelacur seawal usia 14 tahun kerana desakan hidup.
“Semua menangis bila saya mula cakap. Teresak esak menangis. Katanya tengok Pak Ustaz rindu ibu bapa. Rindu nak dekat dengan Allah.
“Mereka ulang kali ucap terima kasih kerana pertama kali orang beri ceramah dalam kelab malam,” kata Ebit dalam kemas kini terbaharunya.
Selain menyampaikan ceramah, Ebit yang memang terkenal dengan sikap suka membantu orang turut menghadiahkan jubah dan tudung buat para wanita yang disantuninya itu.
“Mereka suka sangat dapat tudung dan minta doa supaya lebih dekat dengan Allah,” tulisnya lagi.
Sementara itu tindakan Ebit menyantuni dan memberi ceramah kepada pelacur di dalam kelab malam mendapat pujian daripada pengikutnya.
Ramai yang mahu Ebit meneruskan sikap prihatin mendekati semua golongan tanpa mengira latar belakang demi menyebarkan dakwah dan kebaikan Islam.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.