Disebabkan tugas dan beberapa tuntutan kerja, penyanyi, pelakon dan pengacara Elly Mazlein terpaksa beralah dan berkorban untuk pulang ke kampung agak ‘lewat’ sempena Hari Raya Aidiladha.

Elly atau lebih mesra disapa Kak Lina berkata, tiada persiapan yang besar dibuat memandangkan dia hanya pulang ke kampung selama sehari sahaja.

“Tahun ini, Kak Lina akan balik ke Tanjung Malim. Maklumlah, Raya Aidilfitri tempoh hari Kak Lina dah balik ke kampung sebelah suami di Kelantan. Jadi, raya haji giliran kampung Kak Lina.

“Disebabkan kekangan masa, Kak Lina tidak boleh nak buat open house atau sambut besar-besaran. Kak Lina gerak ke Tanjung Malim pada Ahad, dan pulang ke Kuala Lumpur esoknya,” katanya kepada Gempak.

Sementara itu, Kak Lina berkata, dia hanya bercuti selama sehari, iaitu hari Isnin sebelum kembali bekerja pada 12 Julai.

“Sekembalinya Kak Lina ke ibu kota, Kak Lina berehatlah sehari, sebelum sambung semula kerja keesokan harinya,” ujarnya.

Ditanya jika diberi kesempatan untuk bercuti panjang dan berehat, lokasi bagaimanakah pilihannya dan keluarga, jawab Kak Lina, dia memang gemar untuk meluangkan masa di pantai.

“Kak Lina dan family suka pantai. Terutama anak dara Kak Lina, Sefhia tu, dia memang suka pantai.

“Jadi, kalaulah ada peluang untuk berehat panjang ke, Kak Lina akan lebih tertarik untuk bercuti di kawasan yang berdekatan dengan laut dan pantai,” tutupnya.