Pelakon Ardell Aryana meminta netizen tidak memberi teguran yang boleh melukakan hati penyanyi Elyana.

Kata Ardell dia berasa kecewa melihat komen-komen yang diberikan Netizen tanpa memikirkan perasaan pesakit kanser.

Ardell berkongsi isi hatinya menerusi entri terbaru di akaun Instagram miliknya semalam.

“Assalamualaikum... 1st of all saya nak mintak maaf jika ada apa yang saya katakan ini menyinggung hati semua followers saya mahu pun yang lihat post ini bukan dari followers saya.

“Ok, lets talk about “Human senses “ dalam diri kita. Saya nak bercakap tentang isu netizen rata-rata yang tidak menjaga hati orang lain waktu post komen dekat feed orang.

“Saya tak pernah jumpa personally dengan insan bernama puan “Elyana“ tapi saya kenal dia dan semua mengenalinya .

“Saya sangat kagum dengan beliau, seorang insan yang cekal sama juga dengan semua insan yang sedang berlawan dengan penyakit masing-masing di luar sana.

“Saya cakap straight to the point je, kita boleh nak menegur sesama kita, tapi jangan sampai menguris hati orang.

“Islam itu indah, rata-rata yang komen dengan kata-kata yang tidak menyenang kan, maaf kata “ lebih kepada ikut hati, bukan otak“. Kita menegur jaga la sensitiviti orang lain, tegur la dengan niat tidak menjatuhkan atau mengaib kan orang lain dekat komen secara open.

“Kita tak tahu keadaan orang yang sebenar, apa yang kita nampak dengan mata kasar di laman sosial tidak melambangkan keperibadian seseorang.

“Jangan dengan cara kita tu buat orang makin jauh untuk berubah, ada cara kita ni nak sebar rasa kasih sayang dari nasihat kita untuk orang dekat dan mudah terima nasihat kita.

“Kita nampak kak “elyana senyum “ tapi kita tak nampak dia menangis. Susah payah dia selalu senyum dihadapan semua untuk sebarkan positive dia pada semua kita support la, bukan cari point yang silap je,” tulisnya.

Ardell juga turut meminta netizen supaya lebih peka dan menghormati pesakit kanser.

“For those netizen who is heartless. please respect cancer patients. Cancer is not something that you can play around. Dont talk about it as you guys dont know how does it feels to be a cancer patient.

“We must always give positive vibes and support and also give positive energy, not giving criticism. Who are we to judge?

“I just cant take it and i don’t understand why certain peoples issues such words to cancer patients. An ordinary person must have self-awareness and must have something good inside.

“We have mercy. Please change yourself and please dont keep doing this. please i beg you. May Allah bless all of us. Call out her name ERNEELYA ELYANA in ur doa,” coretnya.

Assalamualaikum ..1st of all saya nak mintak maaf jika ada apa yang saya katakan ini menyinggung hati semua followers sy mahu pun yang lihat post ini bukan dari followers sy . Ok, lets talk about “ Human senses “ dalam diri kita . Saya nak bercakap tentang isu netizen rata-rata yang tidak menjaga hati orang lain waktu post komen dekat feed orang ?. Saya tak pernah jumpa personally dengan insan bernama puan “ elyana “ tapi saya kenal dia & semua mengenali nya . Saya sangat kagum dengan beliau, seorang insan yang cekal sama juga dengan semua insan yang sedang berlawan dengan penyakit masing2 di luar sana . Saya cakap straight to the point je ,kita boleh nak menegur sesama kita , tapi jangan sampai menguris hati orang . Islam itu indah, rata2 yang komen dengan kata2 yang tidak menyenang kan , maaf kata “ lebih kepada ikut hati, bukan otak “. Kita menegur jaga la sensitivity orang lain, tegur la dengan niat tidak menjatuh kan/ mengaib kan orang lain dekat komen secara open . Kita tak tahu keadaan orang yang sebenar, apa yang kita nampak dengan mata kasar di laman sosial tidak melambangkan keperibadian seseorang . Jangan dengan cara kita tu buat orang makin jauh untuk berubah, ada cara kita ni nak sebar rasa kasih sayang dari nasihat kita untuk orang dekat dan mudah terima nasihat kita . Kita nampak kak “elyana senyum “ tapi kita tak nampak dia menangis .Susah payah dia selalu senyum dihadapan semua untuk sebarkan positive dia pada semua kita support la , bukan cari point yang silap je. ?For those netizen who is heartless. please respect cancer patients. Cancer is not something that you can play around. Dont talk about it as you guys dont know how does it feels to be a cancer patient. We must always give positive vibes and support ?? and also give positive energy , not giving criticism. who are we to judge???‍♀️ i just cant take it and i don’t understand why certain peoples issues such words to cancer patients. An ordinary person must have self-awareness and must have something good inside ?. We have mercy. please change yourself and please dont keep doing this. please i beg you ??. May Allah bless all of us?. Call out her name ERNEELYA ELYANA in ur doa.

A post shared by نور الهداية (@ardellaryana) on

Terdahulu, kecoh di media sosial apabila ada pihak yang memberi teguran pedas pada Elyana dan sering mengingatkannya tentang kematian serta bertudung.

Elyana merupakan pesakit kanser limfoma tahap empat dan memaklumkan barah limfoma itu sudah dikesan di sekitar saraf tunjangnya dan berisiko untuk lumpuh jika rawatan tersebut tidak dilakukan menerus IG story miliknya baru-baru ini.

Foto: Instagram @ardellaryana